| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yöneylem Araştırması ve İstatistik | YBS 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karmaşık işletme problemlerini anlayıp, bu problemleri sayısal modellere dönüştürebilmek | Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Modellenmiş işletme problemlerini çözebilmek ve çözümlerini yorumlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Model parametreleri ile çözüm arasındaki bağlantıyı kurarak, yorumlayabilmek, duyarlılık analizlerini gerçekleştirebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Birden fazla amacın olduğu karar verme problemlerini modelleyebilmek, çözebilmek ve yorumlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Yöneylem araştırması tekniklerinin işletme hayatındaki karar verme süreçlerine etkisini kavrayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Yönetim bilimi açısından yöneylem araştırması tekniklerinin değerini kavrayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 7 | İstatistik biliminin karar verme sürecindeki önemini anlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 8 | Yönetim bilişim sistemleri ile istatistik bilimi arasındaki ilişkiyi anlayıp, yorumlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 9 | Hangi veri türü ile hangi istatistiksel analizlerin gerçekleştirilebileceğini kavrayarak, analiz sonuçlarını yorumlayabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Doğrusal Programlama İle Modelleme | Taha, 11-66 |
| 2 | Doğrusal Programlama İle Modelleme | Taha, 11-66 / Winston 241-245 |
| 3 | Duyarlılık Analizleri | Taha, 141-162 / Winston, 127-137 |
| 4 | İşletme Uygulamaları | Winston, 245-297 |
| 5 | İşletme Uygulamaları | Winston, 245-297 |
| 6 | Ulaştırma ve Atama Modelleri | Taha, 163-210 / Winston, 261-267 |
| 7 | Çok Amaçlı Karar Verme Teknikleri | İlgili Ders Notları |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | İstatistik Analize Giriş | İlgili Ders Notları / Anderson 1-29 |
| 10 | Tanımlayıcı İstatistiksel Teknikler | İlgili Ders Notları / Anderson 30-154 |
| 11 | Olasılık ve Olasılık Dağılımları | İlgili Ders Notları / Keller 175-306 |
| 12 | Hipotez Testleri | İlgili Ders Notları / Anderson 347-392 / Keller 525-596 |
| 13 | İlişkisel Analiz Teknikleri | İlgili Ders Notları / Keller 633-729 |
| 14 | Nitel Veri Analizi | İlgili Ders Notları / Keller 596-632 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Microsoft® Excel® 2010: Data Analysis and Business Modeling, Wayne L. Winston, 2011 |
| Ders Kaynakları | 1-) Yöneylem Araştırması, Hamdy A.Taha; (Çevirenler: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf), Literatür Yayınları 2-) Essentials of Modern Business Statistics with Microsoft® Excel, David R. Anderson, Dennis J. Sweeney, Thomas A. Williams, 3e, 2007 3-) Statistics For Management and Economics, Gerard Keller, 11e, 2011 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | :Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | ||||||
| 2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | ||||||
| 3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | ||||||
| 4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | ||||||
| 5 | :İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | ||||||
| 6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | ||||||
| 7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | ||||||
| 8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | ||||||
| 9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | ||||||
| 10 | :Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karmaşık işletme problemlerini anlayıp, bu problemleri sayısal modellere dönüştürebilmek | ||||||||||
| 2 | Modellenmiş işletme problemlerini çözebilmek ve çözümlerini yorumlayabilmek | ||||||||||
| 3 | Model parametreleri ile çözüm arasındaki bağlantıyı kurarak, yorumlayabilmek, duyarlılık analizlerini gerçekleştirebilmek | ||||||||||
| 4 | Birden fazla amacın olduğu karar verme problemlerini modelleyebilmek, çözebilmek ve yorumlayabilmek | ||||||||||
| 5 | Yöneylem araştırması tekniklerinin işletme hayatındaki karar verme süreçlerine etkisini kavrayabilmek | ||||||||||
| 6 | Yönetim bilimi açısından yöneylem araştırması tekniklerinin değerini kavrayabilmek | ||||||||||
| 7 | İstatistik biliminin karar verme sürecindeki önemini anlayabilmek | ||||||||||
| 8 | Yönetim bilişim sistemleri ile istatistik bilimi arasındaki ilişkiyi anlayıp, yorumlayabilmek | ||||||||||
| 9 | Hangi veri türü ile hangi istatistiksel analizlerin gerçekleştirilebileceğini kavrayarak, analiz sonuçlarını yorumlayabilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 166 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||