| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Excelde Makro Uygulamaları | YBS 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA EDİZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
| 2 | Proje, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | |
| 3 | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Excel'e ve Makroya Giriş | |
| 2 | Visual Basic For Applications (VBA) Penceresini Tanıma | |
| 3 | Değişkenler, | |
| 4 | Döngüler, | |
| 5 | Koşul Yapıları | |
| 6 | Kod Yazmaya Giriş | |
| 7 | Fonksiyon Ve Modüller | |
| 8 | Çalışma Sayfasında Kod Kullanımı | |
| 9 | Araç Kutuları Kullanımı 1 | |
| 10 | Araç Kutuları Kullanımı 2 | |
| 11 | Formlar | |
| 12 | Stok Takip Örnekleriyle Makrolar | |
| 13 | İnsan Kaynakları Örnekleriyle Makrolar | |
| 14 | Ön Muhasebe Örnekleriyle Makrolar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ders Notları; Anadolu Üniversitesi, İşlem Tablosu ve Programlama, Editör: Doç. Dr. Cihan Kaleli, 2017 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||||
| 2 | ||||||||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Proje / Tasarım | 1 | 50 | 50 |
| Final | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||