| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dünya İşletme Tarihi | UTC 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ESRA DİL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KARATAŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Lisans üstü seviyede öğrencilerin, işletme tarihi disiplini çerçevesinde işletmeciliğin gelişimi dünyadan örnekler ile öğrenmesi, yönetim düşüncesinin evrimine dair temel bilgi seviyesini derinleştirmesi. |
| Dersin İçeriği | - Toplumsal bir aktör olarak modern işletmelerin doğuşu |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi arasında ilişki kurabilecek birikime ulaşma. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 2 | İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları arasındaki ilişkiyi anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan gelişme ve değişimler karşılaştırmalı olarak incelemek ve anlamak | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İşletme toplum ilişkisini çok yönlü olarak analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
| 5 | Türk İşletme Tarihi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Süreçte İşletmeler Ve Toplum | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 2 | Ekonomik Teoriler Ve İşletme Tarihi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 3 | İşletme Tarihi ve Yönetim Çalışmaları | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 4 | İşletme Organizasyonları Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 5 | İşletme Organizasyonları Formlarına İlişkin Tarihsel İnceleme | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 6 | İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişimi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 7 | İşletmenin Fonksiyonlarında Tarihsel Süreçte Meydana Gelen Değişimi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 8 | Ara Sınav | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 9 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri- Amerika | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 10 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Japonya | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 11 | İşletme Tarihi: Ülke Örnekleri-Almanya | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 12 | Türk İşletme Tarihi | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 13 | Türkiye’de küçük işletmelerin tarihsel hikayeleri | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| 14 | Türkiye’de Holdinglerin Hikayeleri | Amatori,F. ve Jones, G. “ Dünya İşltme Tarihi” Dost Kitapevi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Jones, G. And Zeitlin, J. (Ed) “The handbook of Business history” Oxford Handbooks. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
| 2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
| 3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
| 4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
| 5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
| 7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
| 8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ekonomik teoriler ve işletme tarihi arasında ilişki kurabilecek birikime ulaşma. | 3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | 0 |
| 2 | İşletme tarihi ve yönetim çalışmaları arasındaki ilişkiyi anlama | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 |
| 3 | İşletmenin fonksiyonlarında yaşanan gelişme ve değişimler karşılaştırmalı olarak incelemek ve anlamak | ||||||||||
| 4 | İşletme toplum ilişkisini çok yönlü olarak analiz edebilmek | ||||||||||
| 5 | Türk İşletme Tarihi hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmak |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||