| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Birliği – Türkiye İlişkileri ve Güncel Sorunlar | UTC 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders ile Türkiye’nin AB ile olan ilişkilerinin geçmişten günümüze incelenmesi ve güncel sorunlar hakkında öğrencilere bilgi aktarılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste ortaklığın temel kurumları ve belgeleri, Gümrük Birliği, Türkiye´nin tam üyelik müzakereleri ve karşılaştığı güncel sorunlar tarihsel bir süreç içerisinde aktarılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasal yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | AB’nin politikaları ve ilgili alanlardaki faaliyetlerini anlayıp yorumlama becerisi elde eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | AB-Türkiye ilişkilerini tarihsel bir süreç içerisinde kavrar ve güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye AB İlişkilerinin Tarihsel Gelişimi | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 2 | Ortaklığın Temel Belgeleri | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 3 | Ortaklığın Temel Dönemleri | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 4 | Gümrük Birliği Anlaşması | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 5 | Ortaklığın Temel Kurumları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 6 | İlerleme Raporları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 7 | Türkiye´nin AB Bütçesi Üzerindeki Yükü | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 8 | Ara Sınav | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 9 | Türkiye´nin Nüfusu Ve AB Kurumları Üzerine Etkileri | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 10 | Üye Devletlerin Türkiye´ye Karşı Tutumu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 11 | Kıbrıs Sorunu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 12 | Sınır Güvenliği ve Göçmenler Sorunu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 13 | Türkiye´nin Arap Baharı ve Suriye Politikaları | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| 14 | Doğu Akdeniz Yetki Alanı Sorunu | Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. 2. Rıdvan Karluk, Avrupa Birliği, Beta Yayınları 2014 3. H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press 4. Cini, Perez and Borrogan, European Union Politics, Oxford University Pres |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
| 2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
| 3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
| 4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
| 5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
| 7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
| 8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Avrupa Birliği’nin ekonomik ve siyasal yapısı ve işleyişini anlama ve yorumlama yeteneği kazanır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | AB’nin politikaları ve ilgili alanlardaki faaliyetlerini anlayıp yorumlama becerisi elde eder. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | AB-Türkiye ilişkilerini tarihsel bir süreç içerisinde kavrar ve güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||