| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | UTC 590 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KARATAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Dr. Seren Özsoy |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel araştırma sürecine, bilimsel analiz tekniklerine hakim olarak ve bilimsel bir araştırmayı sürdürebilecek yekinliğe sahip olmasını sağlamak dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bilimsel düşüncenin temelleri, bilimsel yaklaşımlar, eleştirel düşünme, örnekleme teknikleri, ölçme ve veri, araştırma tasarımı, hipotez kurma, temel nicel ve nitel analiz teknikleri ve bulguların yorumlanması süreçlerinden oluşmaktadır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | Tartışma, Proje, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | Problem Çözme, Proje, | Performans Değerlendirme, |
| 3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma ve bilimsel çözümler üretebilme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | |
| 2 | Araştırma Probleminin Oluşturulması | |
| 3 | Araştırma Stratejisinin Geliştirilmesi | |
| 4 | Evren ve Örneklem | |
| 5 | Veri toplama Araçları: Anketler | |
| 6 | Veri Toplama Araçları: Mülakatlar | |
| 7 | Geçerlilik ve Güvenilirlik | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Nicel Analiz Teknik | |
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders sunumları EBS'ye yüklenecektir. |
| Ders Kaynakları | Altunışık, R., ve R. Coşkun, ve E. Yıldırım. (2019). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, 9. Baskı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
| 2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
| 3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
| 4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
| 5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
| 7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
| 8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | ||||||||||
| 2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | ||||||||||
| 3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma ve bilimsel çözümler üretebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 0 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 168 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||