| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Polıcy Makıng In The European Unıon (İng) | UTC 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. YASİN KEREM GÜMÜŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Oylum Şehvez ERGÜZEL |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | The purpose of this course is to give information in detail on the economic integration of EU |
| Dersin İçeriği | The course includes important subjects such as customs union, single market, common agriculture policy, the role of European Central Bank, recent Financial and Economic Crisis. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Being familiar with the theoretical underpinnings of economic integration and has a clear understanding of how economic integration took shape in the EU. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Being familiar with the theories and concepts used to study the economic and socio-political aspects of European integration. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | A clear knowledge of the landmark events in the history of European integration, of the EU institutions and decision-making process and an understanding of the political and institutional architecture of key EU policy domains. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Political History and Institutions | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 2 | Enlargement | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 3 | Development of The Liberal Europe | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 4 | Economic Integration | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 5 | Economic Management of The EU | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 6 | Common Market | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 7 | Common Economic Policies | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 8 | Mid Term Exam | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 9 | Monetary Union | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 10 | European Central Bank | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 11 | States Against Market | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 12 | Custom Union and Turkey | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 13 | Recent Financial and Economic Crisis | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| 14 | The Future of the EU | H Wallace, M Pollack and A.Young Policy-Making in the European Union, Oxford University Press |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Rıdvan Karluk Avrupa Birliği ve Türkiye, Beta Yayınları, 2011. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eleştirel düşüncenin temellerine sahip olma | X | |||||
| 2 | Eleştirel düşüncenin sonucunda yüksek nitelikte akademik çalışma üretme | X | |||||
| 3 | Toplumun sorunlarının ve ihtiyaçlarının farkına varma | X | |||||
| 4 | Toplumun sorunlarına paydaşlarla işbirliği içerisinde çözümler üretme | X | |||||
| 5 | İç ve dış girişimciliğe yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 6 | Girişimcilik ekosisteminin sağlıklı oluşumuna katkı sağlamak | X | |||||
| 7 | Küresel toplumun sorun ve ihtiyaçlarının farkına varmak | X | |||||
| 8 | Küresel sorunlara ve gelişmeye yönelik akademik çalışmalarda bulunmak | X | |||||
| 9 | Etik farkındalık | X | |||||
| 10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Being familiar with the theoretical underpinnings of economic integration and has a clear understanding of how economic integration took shape in the EU. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Being familiar with the theories and concepts used to study the economic and socio-political aspects of European integration. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | A clear knowledge of the landmark events in the history of European integration, of the EU institutions and decision-making process and an understanding of the political and institutional architecture of key EU policy domains. | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||