| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Hizmetlerinde Sonuçların Yönetimi ve Performans Ölçümü | SAY 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere sağlık hizmetlerinde performans ölçümü ve sonuç değerlendirme terminolojisi, tanımları ve modelleri konusunda bilgi vermek ve bunları yönetim sistemleri ile ilişkilendirecek yetenek kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği; performans yönetimi süreci, sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü, performans yönetim sistemleri, sağlık kurumlarında performans ölçüm metotlarından oluşmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgileri geliştirebilme. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini analiz etme ve yönlendirme | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri düzeyde analiz edebilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikler geliştirme yeteneğine sahip olma. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim ilkelerine uygun davranma | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Performans tanımı, bileşenleri, anahtar kavramlar ve önemi | |
| 2 | Performans yönetimi ve stratejik performans yönetim süreci | |
| 3 | Kamu sektöründe performans yönetimi | |
| 4 | Sağlık hizmetlerinde program değerlendirme ve performans ölçümü | |
| 5 | Sağlık hizmetlerinde performans ölçüm zorluğu | |
| 6 | Performans yönetiminde karşılaşılan sorunlar | |
| 7 | Performans yönetim sistemleri | |
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçüm metotları | |
| 9 | Sağlık kurumlarında performans değerlendirmede kullanılan yöntemler | |
| 10 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirmesi | |
| 11 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirmesinde araştırma tasarımları ve ölçüm geçerliği | |
| 12 | Sağlık hizmetlerinin değerlendirilmesi ve klinik ortamlarda sonuçların (outcomes) ölçümü ve risk ayarlama yöntemleri | |
| 13 | Sağlık hizmetlerinin performansının değerlendirilmesinde ekonomik değerlendirme yöntemleri | |
| 14 | Gelişmekte olan ülkelerde ve Türk Sağlık sektöründe performans yönetimi ve ölçüm çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dale J. Block. Healthcare Outcomes Management: Strategies for Planning and Evaluation. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, 2006. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık yönetimi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulama bilgileri geliştirebilme. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
| 2 | Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini analiz etme ve yönlendirme | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Sağlık yönetiminde bilgi sistemlerini yönetme bilgi ve becerisine sahip olma ve etkili bir şekilde kullanma | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | Ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık sistemini, sağlık planlamasını ve politikalarını, sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla ileri düzeyde analiz edebilme | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Sağlık yönetiminde ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif analizler yapabilme bilgi ve becerisine sahip olma ve uygulama. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 6 | Sağlık yönetimi sürecinde ortaya çıkan sorunlarda eleştirel ve yenilikçi düşünme, karar verme ve problem çözmede bilimsel yöntem ve teknikler geliştirme yeteneğine sahip olma. | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 7 | Bilimsel araştırma, yayın ve yönetim ilkelerine uygun davranma | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||