| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri | TSY 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir ülkenin sağlık sisteminin bileşenlerini analiz edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 2 | Farklı ülke sağlık sistemlerinni karşılaştırmalı analizini yapabilmek | Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Başlıca sağlık sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını bilmek | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Sağlık yönetimini ulusal ve uluslararası çerçevede düşünebilme becerisi kazanmak | Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Yönetsel becerileri kullanarak karar verme becerisi kazanmak | Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Türk Sağlık sistemini, Türk sağlık politikası ve diğer ülkelerin sağlık sistemlerine göre değerlendirmek | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Farklı ülke finansman sistemlerinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilmek | Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Farklı ülkelerin sağlık hizmetleri sunum modellerini değerlendirebilme | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sistem yaklaşımı ve Sağlık sistemleri ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Sağlık sistemlerini değerlendirme (performans hedeflerini seçme, performansı değerlendirme | |
| 3 | Sağlık sistemlerinin sınıflandırılması | |
| 4 | Ülke sağlık sistemleri | |
| 5 | Ülke sağlık sistemleri | |
| 6 | Ülke sağlık sistemleri | |
| 7 | Sağlık sistemlerinin finansman modelleri ve kaynak tahsisi | |
| 8 | Sağlık sistemlerinin finansman modelleri ve kaynak tahsisi | |
| 9 | Sağlık sistemlerinde hizmet sunumu | |
| 10 | Reformlar ve sağlık sistemlerindeki örgütsel farklılıklar | |
| 11 | Reformlar ve sağlık sistemlerindeki örgütsel farklılıklar | |
| 12 | Sağlık hizmetlerinin ekonomik organizasyonu ve temel maliyet sınırlandırma stratejileri | |
| 13 | Sağlık sistemlerinin karşılaştırmalı analizi | |
| 14 | Türk Sağlık sisteminin diğer ülkelerin sağlık sistemleri ile karşılaştırılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sargutan A. Erdal (2006) Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri, Hacettepe Üniversitesi Yayını, Ankara |
| Ders Kaynakları | Roemer M.I. (1991, 1993) National Health Systems of the World, Vol:1Countries (1991), Vol II: The Issues (1993), Oxford University Pres, London. Fulcher D. (1974) Medical Care Systems: Public and Private Health Coverage in Selected Industrialized Countries, ILO Publications. Bruce J. Fried, Laura M. Gaydos, (2011) World Health Systems Challenges ans Perspectives, Aupha. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir | ||||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir ülkenin sağlık sisteminin bileşenlerini analiz edebilmek | ||||||||
| 2 | Farklı ülke sağlık sistemlerinni karşılaştırmalı analizini yapabilmek | ||||||||
| 3 | Başlıca sağlık sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını bilmek | ||||||||
| 4 | Sağlık yönetimini ulusal ve uluslararası çerçevede düşünebilme becerisi kazanmak | ||||||||
| 5 | Yönetsel becerileri kullanarak karar verme becerisi kazanmak | ||||||||
| 6 | Türk Sağlık sistemini, Türk sağlık politikası ve diğer ülkelerin sağlık sistemlerine göre değerlendirmek | ||||||||
| 7 | Farklı ülke finansman sistemlerinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebilmek | ||||||||
| 8 | Farklı ülkelerin sağlık hizmetleri sunum modellerini değerlendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 175 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||