| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi | TSY 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 7 | Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 12 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Performans tanımı, performans ile ilgili kavramlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 2 | Performans yönetimi | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 3 | Performans yönetimi süreci | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 4 | Performans yönetimi konusunda argümanlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 5 | Performans yönetimi konusunda karşı argümanlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 6 | Performans yönetimi anlayışında değişim | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 7 | Kamu sektöründe performans yönetimi | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi modelleri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 12 | Performans yönetiminin sağlık hizmetlerine etkileri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamaları | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ateş, Hamza, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği, Asil Yayınları, Ankara. |
| Ders Kaynakları | Karahan, Atila ve Ersan Özgür (2011), Hastanelerde Performans Yönetimi ve Veri Zarflama Analizi, Nobel Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir | ||||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | ||||||||
| 2 | Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. | ||||||||
| 3 | Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||
| 4 | Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||
| 5 | Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||
| 6 | Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||
| 7 | Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | ||||||||
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. | ||||||||
| 9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||
| 10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | ||||||||
| 11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | ||||||||
| 12 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||
| 13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. | ||||||||
| 14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||