| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Yönetim ve Organizasyon | SAY 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Sena AKPINAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Yönetim Kavramları ve Yönetim Süreci | |
| 2 | Çağdaş Yönetim Sürecinin Evrimi: Geleneksel ve Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Ayırımı | |
| 3 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi | |
| 4 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Neo-Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi | |
| 5 | Yönetim ve Organizasyon Teorileri: Modern Organizasyon Teorisi | |
| 6 | Modernizmden Modern Sonrasına Geçiş Süreci | |
| 7 | Uyum Yaklaşımları-I | |
| 8 | Uyum Yaklaşımları-II | |
| 9 | Toplam Kalite Yönetimi | |
| 10 | Proje Yönetimi ve Matriks Organizasyon | |
| 11 | Temel Yetenek ve Dış Kaynaklardan Yararlanma | |
| 12 | Stratejik Küçülme ve Şebeke Organizasyonlar | |
| 13 | Değişim Mühendisliği ve Benchmarking | |
| 14 | Personel Güçlendirme ve Öğrenen Organizasyonlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Daft, R.L., Organization Theory and Design, 8th Edition, Thomson South-Western, Ohio, 2004. Daft, R.L., & Marcic, D. (2004). Understanding management, Fourth Edition, South-Western, Ohio: Thomson. Robbins, S.P., Decenzo, D.A., & Coulter, M. (2013). Yönetimin Esasları (Çev.), A. Öğüt, Ankara: Nobel. Koçel, T. (2014). İşletme Yöneticiliği. Genişletilmiş 15. Baskı, İstanbul: Beta. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 318 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||