| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi | SAY 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN KIRILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Sağlık Kurumlarında Performans Yönetimi dersinin amacı; sağlık hizmetlerinde performans kavramı ve performans yönetimi sürecinin incelenmesidir. Ders kapsamında ayrıca Türkiye ve bazı gelişmiş ülkelerde sağlık kurumlarında uygulanan performans yönetimi modelleri üzerinde durulacaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, performans kavramı üzerinde durularak sağlık kurumlarında performans yönetimi süreci ve performans yönetimi modelleri hakkında gerekli bilgiler verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 12 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Performans tanımı, performans ile ilgili kavramlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 2 | Performans yönetimi | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 3 | Performans yönetimi süreci | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 4 | Performans yönetimi konusunda argümanlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 5 | Performans yönetimi konusunda karşıt argümanlar | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 6 | Performans yönetimi anlayışında değişim | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 7 | Kamu sektöründe performans yönetimi | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi modelleri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 12 | Performans yönetiminin sağlık hizmetlerine etkileri | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamaları | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| 14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti | Hamza Ateş, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ateş, Hamza, Harun Kırılmaz ve Sabahattin Aydın (2007), Sağlık Sektöründe Performans Yönetimi: Türkiye Örneği, Asil Yayınları, Ankara. |
| Ders Kaynakları | Karahan, Atila ve Ersan Özgür (2011), Hastanelerde Performans Yönetimi ve Veri Zarflama Analizi, Nobel Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Performans ve performans yönetimi ile ilgili temel kavramları ve temel fonksiyonları uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 2 | Performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olma ve güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanabilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 3 | Performans yönetimi süreci hakkında stratejik bakış açısına sahip olmak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 4 | Performans yönetimi ile ilgili argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 5 | Performans yönetimi ile ilgili karşıt argümanlar hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 6 | Türkiye´de ve dünyada performans yönetimi anlayışında meydana gelen değişim ve gelişimi izleyebilmek ve analiz edip yorumlayabilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 7 | Kamu sektöründe performans yönetimi konusunda bilgi sahibi olmak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 8 | Sağlık kurumlarında performans ölçümü konusunda bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanarak sektörü analiz edebilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 9 | Sağlık kurumlarında performansa dayalı ücretlendirme sistemleri konusunda bilgi kazanmak, performansa dayalı ücretlendirme sistemlerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 10 | Sağlık hizmetlerinde performans yönetimi konusunda bilgi kazanmak, performans yönetimi modellerini öğrenmek ve stratejik bakış açısına sahip olmak. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 11 | Sağlık Bakanlığı performans yönetimi modeli hakkında bilgi kazanmak, performans ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 12 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarının sağlık hizmetlerine etkileri konusunda bilgi kazanmak ve analiz edip yorumlayabilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 13 | Sağlık kurumlarında performans yönetimi uygulamalarını analiz edip yorumlayabilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| 14 | Sağlık hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti konusunda bilgi kazanmak, memnuniyet ölçme ve değerlendirme süreçlerini takip edebilmek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||