| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Yönetiminde İletişim | SAY 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, Sağlık iletişimi bilgi ve anlayışını artırmak ve çeşitli alanlardaki sağlık iletişimi uygulamalarını incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Sağlık iletişimi hakkında bilgilendirmeye yönelik olan bu ders, sağlık iletişimi kuramları ve uygulamalarını ele almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medya savunuculuğunun önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Sağlık iletişimi modellerinin etkilerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Sağlık iletişimi modellerini iletişim teorilerine bağlı olarak tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Etkili Sağlık iletişimi engellerine çözüm önerileri getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Sağlık sorunlarının çözümünde Sağlık iletişiminin önemini belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişime Giriş | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 2 | Örgütsel İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 3 | Sağlık Kurumlarında İletişim: Kavramsal Çerçeve, Teori ve Modeller | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 4 | Sağlık Kurumlarında Risk ve Kriz Dönemlerinde İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 5 | Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi, Tükenmişlik ve Destekleyici İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 6 | Palyatif Bakım Dönemi ve Sağlık İletişimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 7 | Sağlık İletişiminde Kötü Haberin Verilmesi Olumsuz Davranışlar | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 8 | Sağlık Kurumlarında Çatışma Yönetiminde İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 9 | ARASINAV | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 10 | Hasta Şikâyetleri Yönetimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 11 | Hekim Hasta İletişimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 12 | Hemşire Hasta İletişimi | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 13 | Sağlık Kurumlarında Liderlik ve İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| 14 | Hasta Güvenliği ve İletişim | Sağlık Kurumlarında İletişim -Örgütsel Perspektif |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | "Okay, A. (2009). Health Communication: Basic Concepts and Principles. Istanbul, Capital Media Services Inc.Okay, A. and A. Okay (2009). |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medya savunuculuğunun önemini açıklar. | |||||||
| 2 | Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini açıklar. | |||||||
| 3 | Sağlık iletişimi modellerinin etkilerini karşılaştırır. | |||||||
| 4 | Sağlık iletişimi modellerini iletişim teorilerine bağlı olarak tartışır. | |||||||
| 5 | Etkili Sağlık iletişimi engellerine çözüm önerileri getirir. | |||||||
| 6 | Sağlık sorunlarının çözümünde Sağlık iletişiminin önemini belirtir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||