| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar | YNO 624 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY’de yaşanan değişme ve gelişmelere paralel olarak ortaya çıkan yeni kavram ve yaklaşımların İKY’ye etkilerini ortaya koyarak, güncel İK konu ve uygulamalarını bütünsel bakış açısı ile değerlendirmek amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | İKY ile ilişkili güncel konu ve uygulamalar (yetenek yönetimi, iş-yaşam dengesi, esnek çalışma, yeni kariyer yaklaşımları, yeşil İKY, endüstri 4.0 ve dijitaleşme, yeni çalışma biçimleri vs) bu dersin temel konularıdır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY’deki güncel konu ve yaklaşımlar bağlamında karşılaşılabilecek sorunlara çözümler önerir. | ||
| 2 | İKY alananındaki bilgi ve örnekleri yeni trendler ışığında ilişkilendirir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Dijital Çağ Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ed. Erdoğan Kaygın, Gazi Kitabevi, Ankara , 2021. - İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar, Ed. Bünyamin Akdemir, Beta, İstanbul, 2017. - Saruhan Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız (2012) İnsan Kaynakları Yönetimi: Teori ve Uygulama, Beta Yayınları, HR İnsan Kaynakları ve Yönetim Dergisi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY’deki güncel konu ve yaklaşımlar bağlamında karşılaşılabilecek sorunlara çözümler önerir. | 5 | 5 | |||||
| 2 | İKY alananındaki bilgi ve örnekleri yeni trendler ışığında ilişkilendirir. | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||