| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik Düşünme ve Araştırma | YNO 617 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Modern Yönetim Teorileri |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖKHAN GÜRLER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurup, stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışmak. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında stratejik düşünce tarihi,planlama okulu ,öğrenme okulu ,güç okulu,girişimcilik okulu ,bilişsel okul konularına değinilecektir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışır | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | stratejik düşünce tarihi | ilgili makalelerin okunması |
| 2 | Stratejik düşünce tarihi | ilgili makalelerin okunması |
| 3 | Planlama okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 4 | Öğrenme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 5 | Pozisyon okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 6 | Güç okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 7 | Tasarım okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 8 | Biçimleşme okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 9 | Girişimcilik okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 10 | kültür okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 11 | çevre okulu ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 12 | Bilişsel okul ve stratejik düşünme ve araştırmaya katkısı ve tartışma | ilgili makalelerin okunması |
| 13 | Kaynaklara dayalı stratejik düşünme | ilgili makalelerin okunması |
| 14 | Genel değerlendirme | ilgili makalelerin okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türkçe ve İngilizce ilgili makaleler |
| Ders Kaynakları | Hızıroğlu, M. (2020). Strateji Araştırmalarının Kuramsal Temelleri. Efe Akademi.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Stratejik yönetim düşüncesi okullarının varsayımları ile uygulama arasında bağlantı kurar | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Stratejik düşüncenin çeşitli perspektif ve düzeylerini tartışır | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||