| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Rekabetçi Üretim Yönetimi | UYP 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeleri rekabette başarıya ulaştıran unsurları bilebilir | Soru-Cevap, Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Kalite yönetiminin rekabetteki rolünü anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Yalın altı sigmanın rekabetteki rolünü anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Tedarik zinciri yönetiminin rekabetteki rolünü anlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Ders kapsamında anlatılan konularda uluslararası düzeyde yazılmış makaleleri eleştirel bakış açısyla tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rekabetçi üretim yönetimi çerçevesi | Ders notları |
| 2 | Süreç yönetimi | Ders notları |
| 3 | Kalite yönetimi | Ders notları |
| 4 | Yalın üretim | Ders notları |
| 5 | Altı sigma | Ders notları |
| 6 | Tedarik zinciri yönetimi ve sürdürülebilirlik | Ders notları |
| 7 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 8 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 9 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 10 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 11 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 12 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 13 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| 14 | Makale sunum ve tartışma | Makale okuma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeleri rekabette başarıya ulaştıran unsurları bilebilir | 4 | 4 | 2 | 0 | 4 | 4 | 0 |
| 2 | Kalite yönetiminin rekabetteki rolünü anlayabilir | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | ||
| 3 | Yalın altı sigmanın rekabetteki rolünü anlayabilir | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | ||
| 4 | Tedarik zinciri yönetiminin rekabetteki rolünü anlayabilir | 4 | 4 | 2 | 0 | 4 | 4 | 0 |
| 5 | Ders kapsamında anlatılan konularda uluslararası düzeyde yazılmış makaleleri eleştirel bakış açısyla tartışabilir. | 4 | 4 | 2 | 0 | 4 | 4 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 6 | 3 | 18 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 165 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||