| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | UYP 616 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAMET GÜNER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, sağladığı rekabet avantajları ile son yıllarda işletmelerin dikkatini çeken konuların başında gelmektedir. Lojistik sektörünün dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri olması bunun bir sonucudur. |
| Dersin İçeriği | Tedarik zinciri ve lojistikte temel kavramlar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | |
| 2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
| 3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lojistik Yönetimi | |
| 2 | Tedarik Zinciri Yönetimi | |
| 3 | Ulaştırma Sistemleri | |
| 4 | Depolama | |
| 5 | Envanter Yönetimi | |
| 6 | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi: Fırsatlar ve Avantajlar | |
| 7 | Uluslararası Tedarik Zinciri Yönetimi: Maliyetler ve Riskler | |
| 8 | Küresel Lojistik Coğrafyası | |
| 9 | Türk Ulaştırma Politikaları | |
| 10 | Tedarik Zinciri Tasarımı ve Dağıtım Kanalı Stratejileri | |
| 11 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |
| 12 | Satın Alma Yönetimi | |
| 13 | Çevreci Lojistik | |
| 14 | Tersine Lojistik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
| Ders Kaynakları | - Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | ||||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | |||||||
| 2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | |||||||
| 3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | |||||||
| 4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmesi | |||||||
| 5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | |||||||
| 6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||