| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlama İletişimi | UYP 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SEMİH OKUTAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Pazarlama iletişimi konusundaki güncel tartışmaları değerlendirmek |
| Dersin İçeriği | Pazarlama iletişimine giriş,Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi, Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi,İletişim progamının etkinliğinin ölçümü konuları hakkında bilgiler verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Pazarlama iletişimi sürecini yürütür | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Pazarlama iletişimine giriş | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 2 | İletişim sürecinin analizi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 3 | Görsel, işitsel, yazılı medyaların ve reklam ajansının değerlemesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 4 | Kaynak, mesaj ve kanal faktörleri incelemesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 5 | Promosyon programı için amaçların ve bütçelemenin kurulması | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 6 | Medya araştırmaları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 7 | Pazarlama iletişiminin programının geliştirilmesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 8 | Medya planlama ve stratejileri | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Reklam ve promosyonun etkinliği | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 11 | Direk pazarlama, satış promosyonu, halkla ilişkiler, duyurum | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 12 | İletişim progamının etkinliğinin ölçümü | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 13 | Kampanya organizasyonu | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi |
| 14 | FİNAL |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Konu ile ilgili kitap ve makaleler |
| Ders Kaynakları | 1. George E. Belch, Michael A. Belch, 1993, Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective, Illinois: Richard D. Irwin, Inc. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır | ||||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | ||||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | ||||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İletişim süreci hakkkında bilgi sahibi olur | |||||||
| 2 | Medya araçlarını tanır ve işlevlerini öğrenir | |||||||
| 3 | Pazarlama iletişimi sürecini yürütür | |||||||
| 4 | Reklam ve promosyonun etkinliği hakkında yorumlar yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||