| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | MBA 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik bağlamda yeterli düzeyde öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste insan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, iş değerleme, ücret yönetimi, performans değerlendirme ve diğer İK fonksiyonları ile ilgili konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemlerin işletme koşullarına uygunluğuna karar verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonunu simule eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve İnsan Kaynakları Yönetiminin ortaya çıkışı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | İş analizi ve iş tasarımı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | İK planlaması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | İK temin ve seçimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Eğitim ve geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Performans değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Kariyer Planlama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Ücret Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | İş Değerleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Uluslararası İKY | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İnsan Kaynakları Yönetimi (2017), Kadir Ardıç ve Yasemin Özdemir, Sakarya Kitabevi. İnsan Kaynakları Yönetimi (2008); İ.Ü. İşletme Fakültesi İKY Anabilim Dalı, Beta Yayınları |
| Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | |||||||
| 2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | 5 | |||||||
| 3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | |||||||
| 4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemlerin işletme koşullarına uygunluğuna karar verir | 5 | |||||||
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | 5 | |||||||
| 6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonunu simule eder. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 164 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||