| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kalite Yönetimi | MBA 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. METİN BAYRAM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Asuman ÜSTÜNDAĞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciyi, Kalite Yönetiminin amacının örgütün tamamını tüketici beklentilerini optimum düzeyde sağlayabilecek şekilde donatmak olduğunu öğretebilmek. |
| Dersin İçeriği | Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetimi ve kalite sistem belgeleri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | ||
| 2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | ||
| 3 | Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO9001, ISO14001, OHSAS18001 hakkında bilgi sahibi olur | ||
| 4 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramı, Kaliteyi Oluşturan Temel Faktörler | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 2 | Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite yönetiminin gelişim süreci | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 3 | Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri Yalın üretim felsefesi ve unsurları | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 4 | Kalite Maliyetleri | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 5 | Yalın Üretim Felsefesi ve Unsurları | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 6 | 5S ve Toplam Verimli Bakım | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 7 | Standartlaştırılmış İş | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 8 | Kalite Çemberleri | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 9 | Kalite İyileştirme ve Problem Çözme Araçları | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 10 | Altı Sigma | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 11 | A3 ve AO Yöntemleri | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 12 | Verimlilik, Standart ve Standardizasyon | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 13 | Kalite Yönetim Sistemleri | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| 14 | Çevre ve İSG Yönetim Sistemleri | Tavsiye edilen kaynakların ve konuyla ilgili olarak Öğretim Üyesi tarafından verilecek makalelerin gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Toplam Kalite, Yılmaz Özkan, Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | ||||||||
| 2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | ||||||||
| 3 | Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO9001, ISO14001, OHSAS18001 hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||
| 4 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Ödev | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||