| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim Bilişim Sistemleri | MBA 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Kübra Çalışkan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin modern işletmelerin karar destek sürecinde kullanmak zorunda olduğu bilgileri üreten bilişim sistemleri ve bilişim teknolojileri konusunda temel kavramları ve uygulamaları öğrenmesi ve bunların bir kısmını kullanabilmesi |
| Dersin İçeriği | Bu derste, bilişimle ilgili temel tanımların yanısıra, bilişim sisteminin parçaları olan donanım, yazılım ve insan unsurları ve bunlar arasındaki etkileşim incelenecek, öğrencilere temel uygulama alanları ile ilgili uygulamalar yaptırılacaktır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
| 2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | Gözlem, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Veritabanı dizayn ve kurlumu ile ilgili becerilerin kazanılması | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Bilişim sistemi ve teknoloji ayrımının yapılabilmesi | Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme | Gözlem, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim Bilişim Sistemleri tanım ve tarihçe | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Veri-Bilgi-İşlenmiş Bilgi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Bilişim Sisteminin Alt Parçaları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (hiyerarşik) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Bilişim Sistemlerinin Sınıflandırılması (fonksiyonel) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Karar Alma Süreci ve Bilişim Sistemleri Desteği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Bilişim Etiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Donanım | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Yazılım | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Veritabanı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Veritabanı Dİzaynı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Veritabanı İmplementasyonu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Zeki Karar Destek Sistemleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | KARAHOCA Adem, KARAHOCA Dilek, Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uygulamaları, Beta, 1998, İstanbul, |
| Ders Kaynakları | Ders Notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin kavranması | ||||||||
| 2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin tanımlanabilmesi | ||||||||
| 3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, ve betimleyebilme | ||||||||
| 4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme | ||||||||
| 5 | Veritabanı dizayn ve kurlumu ile ilgili becerilerin kazanılması | ||||||||
| 6 | Bilişim sistemi ve teknoloji ayrımının yapılabilmesi | ||||||||
| 7 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 169 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||