Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar | UİK 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İKY alanındaki gelişimi teorik ve pratik bağlamda birbirileri ile ilişkili olarak anlamak ve edinilen bilgiyi uygulamaya aktarabilmek için ihtiyaç duyulan çerçeveyi yapılandırmak bu dersin amacını ifade etmektedir. |
Dersin İçeriği | İKY alanındaki gelişimin sebepleri, güncel olarak ele alınan ve diğer bilim alanlarında etkileşimde olan konular ile uygulama örnekleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY'nin tarihsel gelişimini ve geldiği noktayı anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | İKY'nin güncel yaklaşımları ortaya çıkış nedenlerini anlar ve sorgular. | Problem Çözme, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Mevcut iş ortamında iyileştirmelerin hangi yaklaşımlarla mümkün olacağını değerlendirir. | Problem Çözme, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Uygulama ile teori arasında ilişki kurar. | Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders notlarının ilgili bölümü |
2 | İKY'nin Tarihsel Gelişimi ve Güncelleşmenin Gerekçeleri | Ders notlarının ilgili bölümü |
3 | İKYnin Dijitalleşmesi | Ders notlarının ilgili bölümü |
4 | Uluslararası İKY | Ders notlarının ilgili bölümü |
5 | Sürdürülebilir İKY | Ders notlarının ilgili bölümü |
6 | Yetenek Yönetimi | Ders notlarının ilgili bölümü |
7 | İK Denetimi | Ders notlarının ilgili bölümü |
8 | İş-Yaşam Dengesi | Ders notlarının ilgili bölümü |
9 | İşveren Markası | Ders notlarının ilgili bölümü |
10 | Farklılıkların Yönetimi | Ders notlarının ilgili bölümü |
11 | Yeni Kariyer Yaklaşımları | Ders notlarının ilgili bölümü |
12 | İKY ve Örgütsel Davranış Kavramları | Ders notlarının ilgili bölümü |
13 | Örnek Olaylar | Ders notlarının ilgili bölümü |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Armstrong, M. (2009) Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice, 11th edition, Kogan Page, London. Atlı, D. (2017) Yetenek Yönetimi, Geliştirilmiş 3. D Atlı. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul. Dulebohn, J. H., Ferris G. R., ve Stodd J. T. (1996) “The History and Evolution of Human Resource Management”, in Handbook of Human Resource Management, (edited by) Gerald R. Ferris, Sherman D. Rosen ve Darold T. Barnum, Reprinted, Blackwell Publishers, Massachusetts, s. 18-41.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY'nin tarihsel gelişimini ve geldiği noktayı anlar. | |||||||||
2 | İKY'nin güncel yaklaşımları ortaya çıkış nedenlerini anlar ve sorgular. | |||||||||
3 | Mevcut iş ortamında iyileştirmelerin hangi yaklaşımlarla mümkün olacağını değerlendirir. | |||||||||
4 | Uygulama ile teori arasında ilişki kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |