| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi | IKA 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CANAN YILMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnsan Kaynakları Gelişimi Alanını tanıtarak daha sonra ele alınacak olan fonksiyonların öneminin kavranmasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Gelişiminin alan olarak ortaya çıkması, anlamı, kültürü, politikaları, rolü, fonksiyonları, işletmelere katkısı, uzmanlık kavramına bakış açısı, uygulamaları ve yaklaşımları ile stratejik boyutu ve eleştirisi ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKG Kavramının Tanıtılması | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İKG Kavramının İKY Kavramından Ayrılan Özerk Yapısını Anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İKG kavramını Önemini daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramından İnsan Kaynakları Geliştirme Kavramına | |
| 3 | Kavramsal Açıdan İKG | |
| 4 | İKG Disiplininin Temelleri | |
| 5 | İKG'nin Felsefi Perspektifi | |
| 6 | İKG Fonksiyonları | |
| 7 | İKG Süreci | |
| 8 | İKG Açısından Uzmanlık | |
| 9 | İKG açısından Yetkinlik | |
| 10 | İş Yaşamında İKG Uygulamaları | |
| 11 | Stratejik İKG | |
| 12 | Ülkeler Bazında İKG Yaklaşımları | |
| 13 | Sunumlar | |
| 14 | Sunumlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Werner, J. M. & DeSimone, R. L. HRD, South-Western: Cengage Learning. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKG Kavramının Tanıtılması | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| 2 | İKG Kavramının İKY Kavramından Ayrılan Özerk Yapısını Anlamak | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| 3 | İKG kavramını Önemini daha iyi kavrar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 32 | 32 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||