Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tez Çalışması | IKA 800 | 3 | 0 + 0 | 0 | 54 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir tezin ortaya konulabilmesi için gerekli öğretilerin sunulması |
Dersin İçeriği | Tez yazım kuralları, akademik eserlerin yazımı ile ilgili temel ilkeler ele alınıp uygulanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
2 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
3 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
4 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
5 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
6 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
7 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
8 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
9 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
10 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
11 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
12 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
13 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
14 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | TÜRK MÜZİĞİ PR. (YL) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | ||||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | ||||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | ||||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. |
Sıra | MALİYE PR. (YL) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | ||||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | ||||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | ||||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | ||||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme |
Sıra | ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ PR. (YL) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Sıra | İŞLETME PR. (YL) (TEZLİ) (İÖ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
Sıra | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ (YL) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 30 | 480 |
Ödev | 5 | 20 | 100 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 30 | 300 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Proje / Tasarım | 1 | 60 | 60 |
Performans Görevi (Seminer) | 5 | 30 | 150 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 200 | 200 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 200 | 200 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 20 | 600 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 200 | 200 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 2542 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 101,68 | ||
dersAKTSKredisi | 54 |