| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İk Denetimi | IKA 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İK uzmanı olmak isteyenlerin sistem kurmak ve işletmek yanında, günümüzde hızla önem kazanan iç tetkikler yapabilmesine ve hataların zamanında fark edilerek gerekli bilgilerin alınabilmesine (ders) hizmet edecektir. |
| Dersin İçeriği | Personel seçme ve oryantasyon programlarının denetimi Dış kaynak kullanımı / ödünç iş ilişkisi denetimi Ücret ve ek ödemeler denetimi Performans değerleme uygulamaları denetimi İş tanımları denetimi Personel özlük dosyası ve denetimi İK formlarının denetimi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynağı açısından denetimin önemi ile ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 2 | Denetim kadrosunun oluşturulması sırasındaki önemli ayrıntıları öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 3 | Denetim kriterlerinin neye göre ve hangi süreçte belirlendiğini kavrar | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 4 | Kamu´da denetimi farklı kılan sebepleri bilir. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 5 | Özel sektörün neden denetim yaptığını öğrenir. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 6 | Denetim sürecinde etik davranışlar sergiler | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 7 | İK Süreçlerinin sürdürülebililiğini sağlar | Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Denetim süreçlerinde etik ilkelere uygun hareket eder. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İK uygulamaları ve denetim mantığı | İlgili ders notu ve makaleler |
| 2 | Yasal yükümlülüklerin incelenmesi | İlgili ders notu ve makaleler |
| 3 | Alt işveren ilişkisi tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
| 4 | Ücret ve özlük işleri denetimi | İlgili ders notu ve makaleler |
| 5 | İç yönetmelik, rapor ve formların tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
| 6 | Yıllık izin incelemeleri | İlgili ders notu ve makaleler |
| 7 | Deneme süresi ve iş güvencesi uygulamaları tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
| 8 | Sözleşmelerin feshi denetimi | İlgili ders notu ve makaleler |
| 9 | Performans değerleme uygulamalarının tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
| 10 | Kariyer ve gelişim plan uygulamaları tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
| 11 | Eğitim planlama ve uygulamalarının tetkiki | İlgili ders notu ve makaleler |
| 12 | Rapor hazırlama | İlgili ders notu ve makaleler |
| 13 | Örnek çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi 1/2 | İlgili ders notu ve makaleler |
| 14 | Örnek çalışmalarının sunumu ve değerlendirilmesi 2/2 | İlgili ders notu ve makaleler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Auditing Your Human Resources Department: A Step by Steg Guide, McConnel John H., American Management Association Book, 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynağı açısından denetimin önemi ile ilgili bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 |
| 2 | Denetim kadrosunun oluşturulması sırasındaki önemli ayrıntıları öğrenir | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 4 | 0 |
| 3 | Denetim kriterlerinin neye göre ve hangi süreçte belirlendiğini kavrar | 3 | 1 | 0 | 0 | 3 | 0 | |
| 4 | Kamu´da denetimi farklı kılan sebepleri bilir. | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
| 5 | Özel sektörün neden denetim yaptığını öğrenir. | 3 | 1 | 0 | 2 | 2 | 0 | |
| 6 | Denetim sürecinde etik davranışlar sergiler | 3 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 |
| 7 | İK Süreçlerinin sürdürülebililiğini sağlar | 3 | 0 | 1 | 1 | 0 | 3 | 0 |
| 8 | Denetim süreçlerinde etik ilkelere uygun hareket eder. | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||