| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ücret Yönetimi | IKA 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY YILMAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet ÖZDEMİR  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Çalışanlar için kazanç işverenler için maliyet kalemi olarak değerlendirilen ücretin; belirlenmesi ve artış miktarının bilimsel ve çağdaş uygulama örneklerinin ve yeni yöntemlerin uygulanabilirliklerinin anlaşılması ve tartışılmasıdır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Ücretin önemi, iş değerleme, piyasa ücret araştırmaları, ödül yönetimi, performansa dayalı ücretlendirme, yeni perspektifler  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Ücret kavramını tanımlar, taraflar açısından taşıdığı önemi ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ücret teorilerini tanımlar ve torilere ilişkin örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Tatmin kuramları ile ücret tatmini arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Geleneksel ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İş değerleme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Geleneksel ve çağdaş ücretlendirme tekniklerini karşılaştırır ve eleştirisini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Çağdaş ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ücretle ilgili kavramlar, taraflar açısından önemi | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 2 | Motivasyon kuramları ve ücretim motivasyon kuramları içerisindeki yer ve önemi | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 3 | Ücret sistemleri | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 4 | İş değerlemesi, iş değerleme sürecinde kullanılan yöntemler | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 5 | Piyasa ücret araştırmaları | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 6 | Ücret sisteminin kurulması 1/2 | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 7 | Ücret sisteminin kurulması 2/2 | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 8 | Ödüllendirme stratejileri ve ücret | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 9 | Ödül sistemi | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 10 | Bireysel performansa dayalı ücretlendirme | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 11 | Kazanç paylaşım planları | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 12 | Kar paylaşım planları | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 13 | Hisse senedi sahipliği planları | İlgili ders notu ve makaleler | 
| 14 | Türkiye ve dünya uygulama örnekleri ve değerlendirilmesi | İlgili ders notu ve makaleler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | "A Handbook of Personnel Management Practice" Armstrong, Kogan Page  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ücret kavramını tanımlar, taraflar açısından taşıdığı önemi ilişkilendirir | |||||||
| 2 | Ücret teorilerini tanımlar ve torilere ilişkin örnekler verir | |||||||
| 3 | Tatmin kuramları ile ücret tatmini arasında ilişki kurar | |||||||
| 4 | Geleneksel ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | |||||||
| 5 | İş değerleme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | |||||||
| 6 | Geleneksel ve çağdaş ücretlendirme tekniklerini karşılaştırır ve eleştirisini yapar | |||||||
| 7 | Çağdaş ücretlendirme tekniklerini tanımlar, nasıl uygulanacağını gösterir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 2 | 13 | 26 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||