| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sermaye Piyasaları | SBK 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Finansal Yönetim, Portföy Yönetimi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS EMRE TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye sermaye piyasaları hakkında kavramsal ve sayısal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Sermaye Piyasaları hakkında genel bilgi, getiri ve risk, protföy teorisi, varlık fiyatlama modeli, temel analiz, teknik analiz, sermaye piyasası araçlarının değerlemesi, portföy performans ölçüm teknikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Risk ve Getiri analizleri yapabilme | Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Menkul kıymet değerlemesi yapabilme ve yatırım kararı verebilme | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Varlık Fiyatlama Modellerini kavrama | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 6 | Sermaye Piyasalarındaki analiz tekniklerini kavrama | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Piyasalar | |
| 2 | Sermaye Piyasası Araçları | |
| 3 | Getiri ve Risk | |
| 4 | Portföy Teorisi | |
| 5 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Geleneksel Yaklaşım | |
| 6 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli | |
| 7 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Arbitraj Fiyatlama Modeli | |
| 8 | Varlık Fiyatlama Modelleri- Etkin Piyasa Hipotezi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Tahvil Değerleme | |
| 11 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Pay Değerleme | |
| 12 | Sermaye Piyasası Araçlarının Değerlenmesi- Pay Değerleme | |
| 13 | Temel Analiz | |
| 14 | Teknik Analiz |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | SPK Temel Düzey Finans Matematiği ve Değerleme Yöntemleri Çalışma Notları Sermaye Piyasaları ve Finansal Kurumlar (2019), Editör: Ferudun KAYA, BETA Basım Dağıtım Yayın A.Ş. Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi (2017), Editör: Turhan KORKMAZ, Ali CEYLAN, Ekin Basım Yayın Dağıtım
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | ||||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Genel hatları ile finansal sistemin kurumlarını ve işleyişini tanıma, | ||||||||||||
| 2 | Sermaye Piyasalarına ilişkin kavramları öğrenme | ||||||||||||
| 3 | Risk ve Getiri analizleri yapabilme | ||||||||||||
| 4 | Menkul kıymet değerlemesi yapabilme ve yatırım kararı verebilme | ||||||||||||
| 5 | Varlık Fiyatlama Modellerini kavrama | ||||||||||||
| 6 | Sermaye Piyasalarındaki analiz tekniklerini kavrama |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||