| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Bilimine Giriş | SBF 103 | 1 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, |
| Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecekleri bir mantık kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu derste ağırlıklı olarak İşletmeciliğe ilişkin temel kavramlar, işletmelerin varlık sebepleri, işletmenin kuruluş çalışmaları, işletmenin fonksiyonları ve işletmecilikte güncel konular incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşletmelerde Etik Anlayış | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 2 | İŞLETMECİLİKTE TEMEL KAVRAMLAR | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 3 | İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 4 | İşletmelerde Birleşme ve Büyüklük | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 5 | İşletme Çevresi | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 6 | İŞLETME KURULUŞ ÇALIŞMALARI | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 7 | Yönetim | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 8 | Pazarlama | Ara Sınav |
| 9 | ÜRETİM | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 10 | Muhasebe | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 11 | Finans | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 12 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 13 | İşletmelerde Dijital Dönüşüm | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| 14 | DÖNEM SONU PROJE DEĞERLENDİRME | Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Genel İşletme - Kavramlar ve Örnek Olaylar / Doç. Dr. Emre YILDIRIM (Ed.) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar. | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | |||||||
| 2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir. | 5 | 4 | 5 | |||||||||
| 3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder. | 5 | |||||||||||
| 4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder. | 5 | 4 | 5 | |||||||||
| 5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur. | 5 | 4 | 5 | |||||||||
| 6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir. | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||