| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Zaman Serisi Analizi | EKO 352 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HİLAL YILDIZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel zaman serisi analiz bilgilerini kullanarak ileri düzeyde zaman serisi araştırması yapabilmek. |
| Dersin İçeriği | Eviews programı kullanılarak bir zaman serisine ilişkin öngörüde bulunmak ve değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Durağanlık sorunu anlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Birim kök testlerini öğrenme | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Yapısal kırılmalı birim kök testlerini anlama | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 4 | Eşbütünleşme konusunu kavrama | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Nedensellik konusunu kavrama | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Durağanlık | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 2 | Birim Kök testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 3 | Yapısal Kırılmalı birim kök testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 4 | Yapısal Kırılmalı birim kök testleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 5 | E-gARCH, TGARCH,PARCH modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 6 | Engle Granger modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 7 | VAR modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 8 | VAR modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 9 | Kointegrasyon modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 10 | Johansen modeli, VECM | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 11 | Hetemi-J nedensellik testi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 12 | Toda-Yamamato modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 13 | MWALD modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 14 | Ödev sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Walter Enders, Time SeriesAnalysis. Hilal Yıldız Bozkurt, Zaman Serileri Analizi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Durağanlık sorunu anlama | 5 | 5 | ||||||||||
| 2 | Birim kök testlerini öğrenme | 5 | 5 | ||||||||||
| 3 | Yapısal kırılmalı birim kök testlerini anlama | 5 | |||||||||||
| 4 | Eşbütünleşme konusunu kavrama | 5 | 5 | ||||||||||
| 5 | Nedensellik konusunu kavrama | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||