| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Makro İktisat | IKT 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÇALIŞKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İktisadi hayatın kavranması, makro ekonomik olaylara ilişkin temel kavramların anlaşılması ve rasyonel davranışın öğrenilmesi, Milli Gelirin teşekkülü, Klasik, Keynezyen makro iktisat teorisi, IS-LM modeli ekseninde dışa kapalı ve açık ekonomide makro modelin analizi ve AS- AD analizi çerçevesinde çeşitli makro iktisadi olaylar analiz edilecektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste makro iktisadi olaylar ve iktisadi olayın tarafları, bunların davranış tarzları, Milli Gelirin teşekkülü, Klasik, Keynezyen makro iktisat teorisi, IS-LM modeli ekseninde dışa kapalı ve açık ekonomide makro modelin analizi ve AS- AD analizi çerçevesinde çeşitli makro iktisadi olaylar analiz edilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Makro iktisadi analiz için gerekli temel kavram ve prensiplerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Temel makro iktisadi teorileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Makroekonomik analiz için milli gelir, işsizlik, enflasyon, büyüme ve fiyat endeksi kavramlarını açıklar ve bunları ölçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Klasik, Keynezyen ve IS-LM modellerinde milli gelir dengesinin oluşumu ve değişimlerini grafik yardımıyla analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Harcama kalemlerinin değişiminde çarpan kavramını, bunun nasıl ölçüldüğünü, özelliklerini ve sınırlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Makro iktisadi problemlere ekonomi politikaları önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Para ve maliye politikalarının etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Ödemeler Bilançosu ve İkkiz açıklar konusunda bilgi verir | ||
| 9 | Döviz kuru, döviz kuru sistemleri hakkında bilgi verir | ||
| 10 | Açık ekonomi makro iktisadını analiz eder | ||
| 11 | IS-LM-BP Modelini açıklar | ||
| 12 | Yatırım hipotezlerini analiz eder | ||
| 13 | Tüketim hipotezlerini amaliz eder | ||
| 14 | Enflasyon-İşsizlik-Bütçe ilişkisini analiz eder | ||
| 15 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makro ekonominin tarihçesi, araştırma alanları ve temel varsayımları | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 2 | Ekonomik dalgalanmalar ve makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler ve ekonomi politikası. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 3 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesi, GSMH ve ilgili kavramlar. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 4 | Ekonominin üretim kapasitesindeki artışın ölçülmesi; büyüme oranı, fiyat endeksleri, enflasyon oranı ve faiz oranı. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 5 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesi; ödemeler bilançosu, döviz kuru ve ölçülmesi. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 6 | Ekonomik karar birimleri ve faaliyetleri, devri akım modeli, stoklar ve akımlar arasındaki ilişkiler. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Klasik ekonominin varsayımları, işgücü piyasasında denge, mal piyasası ve faiz oranı. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 9 | Klasik modelin bazı sonuçları; sermaye birikimi, nüfus artışı ve işsizlik. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 10 | Klasik modelde toplam arz ve talep eğrileri ve ekonomi politikalarının etkinliği. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 11 | Keynesyen modelin varsayımları, toplam harcamalar, denge gelir düzeyi ve toplam arz eğrisi. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 12 | Keynesyen modelde çoğaltan mekanizması ve işleyişi, açık ekonomide denge gelir düzeyi. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 13 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| 14 | IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kemal Yıldırım ve diğerleri, Makro Ekonomi, Seçkin Kitabevi, 2006. R. Dornbusch ve S. Gischer, Makroekonomi, Akademi Yayını. Erdal Ünsal, Makro İktisat, İmaj Yayıncılık. |
| Ders Kaynakları | Makro iktisat adı taşıyan tüm kitaplar kullanılabilir |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 | PÇ 12 | PÇ 12 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Makro iktisadi analiz için gerekli temel kavram ve prensiplerini tanımlar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | Temel makro iktisadi teorileri açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | Makroekonomik analiz için milli gelir, işsizlik, enflasyon, büyüme ve fiyat endeksi kavramlarını açıklar ve bunları ölçer. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | Klasik, Keynezyen ve IS-LM modellerinde milli gelir dengesinin oluşumu ve değişimlerini grafik yardımıyla analiz eder. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | Harcama kalemlerinin değişiminde çarpan kavramını, bunun nasıl ölçüldüğünü, özelliklerini ve sınırlarını açıklar. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | Makro iktisadi problemlere ekonomi politikaları önerir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 7 | Para ve maliye politikalarının etkilerini değerlendirir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 8 | Ödemeler Bilançosu ve İkkiz açıklar konusunda bilgi verir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 9 | Döviz kuru, döviz kuru sistemleri hakkında bilgi verir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 10 | Açık ekonomi makro iktisadını analiz eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 11 | IS-LM-BP Modelini açıklar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 12 | Yatırım hipotezlerini analiz eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 13 | Tüketim hipotezlerini amaliz eder | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 14 | Enflasyon-İşsizlik-Bütçe ilişkisini analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 15 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|