| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Proje | TGH 514 | 0 | 0 + 0 | 3 | 24 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKKI ÇİFTCİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Açık kaynaklar ve online kütüphaneler |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Belirlenmiş bir sürede değişim yaratmayı hedefleyen, birbiriyle ilişkili amaç ve hedefleri olan, uygulanması sonucunda çeşitli ürünlerin elde edilmesi planlana ön çalışmayı oluşturma yeteneği kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | 1-Bilgi kaynaklarına ulaşmak ve bunlardan en verimli şekilde yararlanma yollarını öğrenmek 7- Bilimsel süreçte sorumluluk, tarafsızlık 11-Günlük hayattaki problemleri gözleme 14- Özgün fikir ürün kavramı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, | Eşleştirme Testler, |
| 2 | Proje hazırlama konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Eşleştirme Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgi kaynaklarına ulaşmak ve bunlardan en verimli şekilde yararlanma yollarını öğrenmek | |
| 2 | Bireysel ve birlikte çalışma alışkanlığını | |
| 3 | Proje hazırlamaya karşı olumlu tutum geliştirmek | |
| 4 | Entelektüel merak | |
| 5 | Bilimsel düşünme, araştırma, bilgi üretme ve kullanma | |
| 6 | Bilmsel süreçte sistemli, sabırlı, etik davranış modelleri | |
| 7 | Bilimsel süreçte sorumluluk, tarafsızlık | |
| 8 | Bilimsel gelişmeleri yakından izleme | |
| 9 | Bilim, sanat bileşimi | |
| 10 | Problem çözme stratejilerini geliştirmek | |
| 11 | Günlük hayattaki problemleri gözleme | |
| 12 | Yaşadığı sosyal ve doğal çevreye duyarlılık | |
| 13 | Olayları eleştirel bir bakışla değerlendirmek | |
| 14 | Özgün fikir ürün kavramı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Açık kaynaklar ve online kütüphaneler |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur |
| 2 | Proje hazırlama konusunda bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
| Proje / Tasarım | 14 | 22 | 308 |
| Toplam İş Yükü | 588 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 23,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 24 | ||