| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II | HAT 402 | 8 | 0 + 2 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜRKAN EREN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | VIII. yarıyıldaki öğrencinin IV yıllık birikimiyle mezuniyetini sağlayacak bitirme çalışmasını hazırlaması için seçtiği konu üzerinde çalışmasını sağlamak amacıyla açılmış bir derstir. |
| Dersin İçeriği | Öğrencinin uzmanlık alanına göre seçtiği konu ve uygulamalarının hazırlanma sürecini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma teknikleri | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Konunun kaynaklarını saptamak ve toplamak. | Anlatım, Tartışma, Problem Çözme, | |
| 3 | Konunun içeriğini hazırlamak. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Konu ile ilgili uygulamaları hazırlamak. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Konunun metnini yazmak. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dönemlik çalışma ve danışma takvimini belirleme | |
| 2 | Bitirme projesi konusunun taslaklarının kontrolü | |
| 3 | Taslakların metn haline getirilmeye başlanması. Uygulama eskizleri üzerinde kontrollere devam. | |
| 4 | Eskiz çalışmalarına ve kontrolüne devam. | |
| 5 | Proje konusunun metinleştirilmesi. | |
| 6 | Taslak metin üzerinde çalışmalar. | |
| 7 | Taslak metin üzerinde çalışmalar. | |
| 8 | Uygulama eskizleriyle birlikte taslak metnin son kontrolü | |
| 9 | Uygulamaların hazırlanmaya başlaması. | |
| 10 | Uygulamaların hazırlanması,metin kontrolü | |
| 11 | Uygulamaların hazırlanması, metin kontrolü | |
| 12 | Uygulamaların hazırlanması, metin kontrolü | |
| 13 | Uygulamaların hazırlanması, metin kontrolü | |
| 14 | Uygulamaların bitirilmesi,bitirme projesi metninin basım aşamasına getirilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma teknikleri | ||||||||||||
| 2 | Konunun kaynaklarını saptamak ve toplamak. | ||||||||||||
| 3 | Konunun içeriğini hazırlamak. | ||||||||||||
| 4 | Konu ile ilgili uygulamaları hazırlamak. | ||||||||||||
| 5 | Konunun metnini yazmak. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| Toplam | 25 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Proje / Tasarım | 3 | 17 | 51 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 16 | 16 |
| Proje / Tasarım | 3 | 17 | 51 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 270 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||