| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I | HAT 401 | 7 | 0 + 2 | 2 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜRKAN EREN | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜRKAN EREN, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Uygulama Atölyesi dersinde yapılacak olan çalışmaların bilimsel yazım kuralları eşliğinde yazılması amaçlanır. | 
| Dersin İçeriği | Uygulama atölyesi dersinde çalışılan konunun çıkış noktası, altyapısı ve tasarımların oluşturulma aşamaları hakkında kapsamlı bir metin hazırlanması. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan hat sanatı incelemesi ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 2 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 3 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 4 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 5 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 6 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 7 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 10 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 11 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 12 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 13 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | |
| 14 | Uygulama atölyesi dersinde hazırlanacak tasarım konusu ile ilgili görsel ve yazınsal kaynakların araştırılması. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan proje için kaynak araştırması yapılır. | ||||||||||||
| 2 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan hat sanatı incelemesi ile ilgili metin çalışması yapılır. | ||||||||||||
| 3 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projede kullanılan materyaller, malzemeler ile ilgili metin çalışması yapılır. | ||||||||||||
| 4 | Uygulama atölyesi dersi kapsamında hazırlanan projenin uygulama aşamaları fotoğraflarıyla birlikte metin haline getirilir. | ||||||||||||
| 5 | Uygulama atölyesi kapsamında hazırlanan proje konusunu, bilgisayarda hazırladığı sunumunda kendi cümleleriyle ifade eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 25 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| 2. Kısa Sınav | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 16 | 16 | 
| Proje / Tasarım | 3 | 17 | 51 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev | 1 | 16 | 16 | 
| Proje / Tasarım | 3 | 17 | 51 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 270 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||