| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Hat Tasarım I | HAT 301 | 5 | 2 + 4 | 4 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜRKAN EREN | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜRKAN EREN, | 
| Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Orhan ALTUĞ | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | SÜLÜS hattının yazım kuralları, harf özellikleri ve yazma becerisi ile dönem özellikleri çerçevesinde iç mekan yazılarının tasarım yöntemleri kazandırılır. | 
| Dersin İçeriği | sülüs yazıyı yazma yöntemleri kazandırılır. sülüs yazının özellikleri kavratılarak, Klasik dönem eserlerinde görülen sülüs yazılarının günümüz estetik anlayışıyla yeniden uygulama yöntemleri konusunda deneyim aktarımı yapılır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yazı çeşitlerini tanır. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Meşk çalışmaları eşliğinde harfleri uygular. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanır. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Sülüs harfleri uygular. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | İstif ve tasarım yapar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Harf yapılarını karşılaştırır ve istenen harfi uygular. | Anlatım, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Amaç ve Tasarım yöntemleri ile ilgili bilgilendirme. | |
| 2 | Görsel kaynaklar (Basılı kaynak ve multivizyon gösterimleri) eşliğinde değerlendirmeler | |
| 3 | celi divani hattı, özellikleri ve çeşitleri. Değerlendirme sonucu proje tespiti ve uygulama çalışmaları. | |
| 4 | celi divani hattı müfredat meşk uygulamaları. | |
| 5 | celi divani hattı tasarım çalışmaları. | |
| 6 | Sülüs hattı konusunda bilgilendirme. (multivizyon sunumu) | |
| 7 | QUİZ | |
| 8 | Ara sınav. Proje Teslimi. | |
| 9 | İstifli yazıların tespiti ve görüş alış verişi ile proje değerlendirmeleri. | |
| 10 | Muhtelif şehirlerde bulunan Klasik Dönem İç mekan yazılarıyla tespit edilen istifli yazıların kompozisyon şemasının karşılaştırmalı değerlendirmesi. | |
| 11 | Dairevi hat tasarımı uygulama çalışması. | |
| 12 | celi divani Tasarımların malzemeye uyarlanışı ve destekleyici form araştırmaları. | |
| 13 | celi divani hattıyla yazı çalışmaları. | |
| 14 | celi divani hattıyla yazı çalışmaları. | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | MUHİTTİN SERİN, HALİM EFENDİ RIK´A,NESİH VE CELİ DİVANİ MEŞKLERİ, KUBBEALTI NEŞRİYATI SÜLEYMAN BERK, TÜRK HAT SANATI İBB KÜLTÜR A.Ş. YAYINLARI | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yazı çeşitlerini tanır. | ||||||||||||
| 2 | Meşk çalışmaları eşliğinde harfleri uygular. | ||||||||||||
| 3 | Kullanılacak materyalleri tanır ve kullanır. | ||||||||||||
| 4 | Sülüs harfleri uygular. | ||||||||||||
| 5 | İstif ve tasarım yapar. | ||||||||||||
| 6 | Harf yapılarını karşılaştırır ve istenen harfi uygular. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 10 | 
| 2. Performans Görevi (Atölye) | 10 | 
| 3. Performans Görevi (Atölye) | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 8 | 8 | 
| Performans Görevi (Atölye) | 3 | 20 | 60 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 236 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||