| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hat Sanatı Uygulamaları II | HAT 212 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜRKAN EREN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | hat sanatının tarihsel gelişiminin kavranmasını amaçlar. |
| Dersin İçeriği | geçmişten günümüze hat sanatının geçirdiği evreleri, gelişim sürecini ve yazılardaki değişimi sanatçıların uygulamaları ile birlikte öğretmeyi hedefler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | YAZI ÇEŞİTLERİNİ TANIR | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | ULUSAL KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIR. | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | HAT SANATININ GELİŞİMİNİ KAVRAR | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | HAT SANATÇILARINI TANIR | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | ULUSAL SANAT BAĞLAMINDA HAT SANATININ EVRENSEL SANATA KATKISINI BELİRLER | Anlatım, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | ||||
|---|---|---|---|---|
| Ders Notu | ||||
| Ders Kaynakları |
|
|||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | YAZI ÇEŞİTLERİNİ TANIR | ||||||||||||
| 2 | ULUSAL KÜLTÜR VARLIKLARINI TANIR. | ||||||||||||
| 3 | HAT SANATININ GELİŞİMİNİ KAVRAR | ||||||||||||
| 4 | HAT SANATÇILARINI TANIR | ||||||||||||
| 5 | ULUSAL SANAT BAĞLAMINDA HAT SANATININ EVRENSEL SANATA KATKISINI BELİRLER |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|