| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Malzeme Bilgisi II | HAT 328 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. MESUDE HÜLYA DOĞRU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Hat Sanatında Kullanılan Yazı Türlerinin Artistik Hasusiyetleri, karşılaştırılması ve uygulama tekniklerinin kazandırılması. | 
| Dersin İçeriği | Yazı karakterlerinin tanımlanarak, yazma usulleri öğretilir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hat Sanatı Malzemelerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Uygulama aşamasındaki yöntemleri hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Konuyla ilgili çalışmaları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Yeni malzeme oluşturma konusunda çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Konunun içeriğine yönelik malzeme hazır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Murakka Yapımı | |
| 2 | Murakka Yapımı | |
| 3 | Murakka Yapımı | |
| 4 | Aher yapımı | |
| 5 | Aher yapımı | |
| 6 | Kağıt Aherleme | |
| 7 | Kağıt Aherleme | |
| 8 | Vize projesi | |
| 9 | Yazının çeşidine göre kalem seçimi, açma ve yazıya hazırlama. | |
| 10 | Celi Kalem yapımı | |
| 11 | Levha Hazırlama | |
| 12 | Altın ezme, altını kullanma yöntemleri. | |
| 13 | Zerendûd çalışmalar. | |
| 14 | Final projesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | YAZIR, M. Bedreddin, Yazı ve Kalem Güzeli SERİN, Muhittin, Hat Sanatı ve Meşhur Hattatlar SUBAŞI, Hüsrev, Yazıya Giriş | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hat Sanatı Malzemelerini tanımlar. | ||||||||||||
| 2 | Uygulama aşamasındaki yöntemleri hazırlar. | ||||||||||||
| 3 | Konuyla ilgili çalışmaları tanımlar. | ||||||||||||
| 4 | Yeni malzeme oluşturma konusunda çalışır. | ||||||||||||
| 5 | Konunun içeriğine yönelik malzeme hazır | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 25 | 
| 1. Kısa Sınav | 25 | 
| 2. Kısa Sınav | 25 | 
| 1. Ödev | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Ödev | 1 | 2 | 2 | 
| Toplam İş Yükü | 92 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||