Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halı-Kilim Tasarım III | HKE 305 | 5 | 2 + 4 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yöresel Halı ve kilimler hakkında bilgi sahibi olur, yöre özelliklerine göre halı tasarıımı yapabilir, teknik ve teorik halı alt yapısını tamamlamak amaçlar arasındadır. |
Dersin İçeriği | Türkiye coğrafyasında Anadolu halı ve düz dokuma yaygıları hakkında teknik ve teorik bilgiler öğretilmesi, yörelere göre tasarım yapabilmesi, dijital ve normal tasarımlara hakim olarak, üretim teknikleri vb konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Sözlü Sınavlar, | |
3 | |||
4 | |||
5 | |||
6 | |||
7 | |||
8 | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bergama halıları, tarihi, halı tipleri, özellikleri | |
2 | Bergama halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri | |
3 | Bergama halı kompozisyon, tasarım uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri | |
4 | Döşemealtı halıları tarihsel süreç ve özellikleri | |
5 | Döşemealtı halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri | |
6 | Döşemealtı Halıları kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri | |
7 | Uşak halıları tarihsel süreç ve özellikleri | |
8 | Uşak halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri | |
9 | Uşak Halıları kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri | |
10 | Yahyalı halılarının özellikleri | |
11 | Yahyalı halılarının Desen Analizi ve teknik özellikleri | |
12 | Yahyalı Halıları kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri | |
13 | Çanakkale halılarının özellikleri | |
14 | Çanakkale halılarının Desen Analizi ve kompozisyon uygulaması, ödev ve araştırmaların teslimleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||||
2 | |||||||||||||
3 | |||||||||||||
4 | |||||||||||||
5 | |||||||||||||
6 | |||||||||||||
7 | |||||||||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |