Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halı-Kilim Tasarımı-Iv | HKE 308 | 6 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Temaya yönelik çalışmanın tasarım öğe ve ilkeler doğrultusunda gelişimi ve ürüne dönüşümündeki tüm teknik uygulama yöntemlerinin bilgi ve becerilerinin oluşturulması, klasik dönem halılarının, anaddolu halılarının tanınmasını sağlamak, halı kültürümüze ait desen ve motiflerin öğrenilerek, sürdürülebilir tasarımlarda kullanılabilmesi dersin amaçlarındandır. |
Dersin İçeriği | Klasik halıların; tasarım-teknik-uygulamaların dijital ve manuel ortamda yapılmasını, sürdürülebilir tasarımların üretilmesi ile ilgili bilgileri içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halı tasarım prensiplerinin tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerini görür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Form, doku, rengin meydana getirdiği etkiyi ayırt eder. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Görsel verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Görsel verileri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klasik dönem halı tipleri: Bitkisel desenli halılar. | |
2 | Klasik dönem halılarında Hereke örneği, motif ve desen özellikleri. | |
3 | Bitkisel motifli halılarda tasarımlar; desen özellikleri, eskiz çalışmaları ve çizim aşamaları. | |
4 | Klasik dönem halı tasarım ve uygulamaları. Tasarımların ve eskizlerin seçimi. | |
5 | Klasik dönem halı tasarım ve uygulamaları. | |
6 | Birim motiften tekrar tasarımı ve eskiz çalışmaları. | |
7 | Kompozisyon ve desen çalışmaları. 1/2, 1/4, 1/6 ve pano kompozisyonlu halılar. | |
8 | Kompozisyon ve desen çalışmaları, eskiz çizimleri ve tasarımların kontrolleri ve renklendirilmesi. | |
9 | VİZE | |
10 | Klasik dönem halılarında figüratif desenler, | |
11 | Kompozisyon ve desen çalışmaları, eskiz çizimleri. | |
12 | Dijital tasarımların hazırlanması, çizim kuralları. | |
13 | Klasik dönem halı sanatı tasarımlarının yorumlanması. | |
14 | Tasarımların tamamlanması ve teslimleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Konuya bağlı olarak tüm yazılı ve görsel kaynaklar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Halı tasarım prensiplerinin tanımlar. | ||||||||||||
2 | Farklı teknik- malzeme ile oluşturulan zemin yüzeylerini görür. | ||||||||||||
3 | Form, doku, rengin meydana getirdiği etkiyi ayırt eder. | ||||||||||||
4 | Görsel verileri analiz eder. | ||||||||||||
5 | Görsel verileri inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 8 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |