| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kamu Personel Yönetimi ve Sorunları | SBK 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Can BAŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kamu personel yönetiminin temel alanlarına ilişkin teorik bilgilerin verilmesi ve Türk kamu personel rejimine ilişkin belli başlı sorun alanlarının tartışılması. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunları ve yeniden yapılanması konusu irdelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Personel sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Personel mevzuatına hakim olur ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Kamu kesiminde istihdam politikaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Liyakat İlkesi ve Türk Personel Sistemindeki Uygulaması | Mustafa Lütfi Şen, "Liyakat İlkesi ve Türk Personel Sistemindeki Uygulaması", Amme İdaresi Dergisi , C. 28, S. 1, Mart-1995; Burhan Aykaç, "Personel Yönetiminde Yeterlilik İlkesi", Amme İdaresi Dergisi, C. 23, S. 4, 1990. |
| 2 | Kariyer İlkesi ve Personel Sistemleri | Murat Yıldız, İnsangücü Planlamasına Çağdaş Biryaklaşım: Kariyer Planlaması, Türk İdare Dergisi, S:436, Y:2002; Turgay Uzun, Kariyer Yönetimi Ve Planlaması, Türk İdare Dergisi, S:442, Y:2004. |
| 3 | Ücret Sistemleri ve Kamu Kesiminde Ücret Sorunu | Ahmet Aydoğdu, Personel Rejimi, Kamu Personelinin Ücret Ve Sosyal Güvenlik Sorunları, Maliye Dergisi, S:31, 1999. |
| 4 | Kamu Kesiminde İstihdam Politikaları | Hasan Özhan, Belediyelerin Personel İstihdamı, Sayısal Dağılımı, Türk İdare Dergisi, S:403, Y:1994, Asuman Fırıncıoğlu Ve Arif Temir, Belediyelerde İşçi İstihdamı, Türk İdare Dergisi, S:439, Y:2003. |
| 5 | İnsangücü Planlaması | Burhan Aykaç Ve Hüseyin Yayman, Kamuda İnsan Kaynakları Planlamasının Bir Aracı Olarak Norm Kadro Çalışmaları, Todaie, Kalite 3. Ulusal Kong, 2003; M.Kemal Öktem, Türk Kamu Yönetiminde İnsan Gücü Planlaması Uygulamaları, Türk İdare Dergisi,S:390,Y:1991 |
| 6 | Norm Kadro ve Uygulaması | K.Ufuk Bilgin ve Nihat Aytürk, Türkiye’de Kamu Kuruluşlarında Norm Kadro, Türk İdare Dergisi, S:438, Y:2003. |
| 7 | Personelin Değerlendirilmesi Sorunu | Namık Kemal Öztürk, Kamu Sektöründe Performans Ölçümü Ve Karşılaşılan Sorunlar, Amme İdaresi Dergisi, C:39, S:1, 2006; Rüstem Karatabak, Devlet Memurlarının Sicil Yöntemiyle Değerlendirilmesi, Türk İdare Dergisi, S:457, Y:2007. |
| 8 | Kamu Personelinin Motivasyonu | Zekai Öztürk ve Hakan Dündar, Örgütsel Motivasyon ve Kamu Çalışanlarını Motive Eden Faktörler, Cumhuriyet Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, C:4, S:2, 2003 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Hizmet içi Eğitim | Hüseyin Gül, Türkiye’de Kamu Yönetiminde Hizmet İçi Eğitim, Dokuz Eylül Üniversitesi, S.B.E. Dergisi, C:2, S:3, 2000; İsmail Bircan, Mahalli İdarelerde Hizmet İçi Eğitimin Önemi Ve Etkinliği, Türk İdare Dergisi, S:378, Y:1988. |
| 11 | Yüksek Yöneticilerin Yetiştirilmesi | Namık Kemal Öztürk, 21. Yüzyılda Yönetim Ve Yönetici, Türk İdare Dergisi, S:397, Y:1992;Doğan Canman, Türkiye’de Kalkınma Gereklerine Uygun Olarak Yüksek Yöneticilerin Yetiştirilmesi, Amme İdaresi Dergisi, C:11, S:3, 1978 |
| 12 | Memur Sendikacılığı | Mesut Gülmez, Kamu Yönetiminde İlk Toplu Görüşme Uygulaması, Amme İdaresi Dergisi, C:36, S:1, 2003; Nükhet Ayaz, Kamu Çalışanları Sendikacılığı, Türk İdare Dergisi, S:398, Y:1993. |
| 13 | Kamu Yönetiminde Etik | Bilal Eryılmaz, Etik Kültürü Geliştirmek, Türk İdare Dergisi, S:459, Y:2008; Gazi Baykaler, Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri, Türk İdare Dergisi, S:453, Y:2006 |
| 14 | Kamu Personel Rejiminde Reform Çabaları | Birgül Ayman Güler, Kamu Personel Sisteminde Çözüm Önerileri, Amme İdaresi Dergisi, C:36, S:4, 2003, Ss.17-34;Mehmet Varol, Kamuda Yeniden Yapılanma Çerçevesinde Personel Rejimi Organizasyon Yapılarına Genel Bakış, Kamu Hesaplarına Uzman Bakış Dergisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kaynaklar |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş kamu personel yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. | ||||||
| 2 | Personel sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. | ||||||
| 4 | Personel mevzuatına hakim olur ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Türkiye´de kamu personel rejiminin sorunlarını analiz eder. | ||||||
| 6 | Kamu kesiminde istihdam politikaları hakkında bilgi sahibi olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||