| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Research Methods In Socıal Scıences | KUL 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÖZDEN ŞAHİN ER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Increasing the research abilities of new social scientists to allow them to do research and prepare their theses. |
| Dersin İçeriği | Research methods; data collection and analysis methods; ethical aspects of research. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Student gains the necessary skills for conducting research. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Student understands the advantages and disadvantages of different data collection and analysis methods. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Student can prepare a thesis proposal. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Thinking about research. What is research? Knowledge and paradigms. | |
| 2 | Preparing for research - 1 (Reviewing literature) | |
| 3 | Preparing for research - 2 (Research designs / choosing methods) | |
| 4 | Preparing for research - 3 (Sampling) | |
| 5 | Data Collection - 1 | |
| 6 | Data Collection - 2 | |
| 7 | Data Collection - 3 | |
| 8 | Data Analysis - 1 | |
| 9 | Data Analysis - 2 | |
| 10 | Data Analysis - 3 | |
| 11 | Data Presentation and Reports | |
| 12 | Student Presentations - 1 | |
| 13 | Student Presentations - 2 | |
| 14 | Student Presentations - 3 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Presentations and articles weekly uploaded to SABIS |
| Ders Kaynakları | Bob Matthews and Liz Ross - RESEARCH METHODS - A practical guide for the social sciences |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Student gains the necessary skills for conducting research. |
| 2 | Student understands the advantages and disadvantages of different data collection and analysis methods. |
| 3 | Student can prepare a thesis proposal. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 3. Ödev | 10 |
| 4. Ödev | 10 |
| 5. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 70 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 70 | 70 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||