| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi | ECE 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnsan vücudunu anatomik olarak kısaca tanıtmak ve fizyolojisini ( vücudumuzdaki sistemlerin çalışmasını) öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Anatomi ve fizyolojinin tanımı, Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri, Organ sistemleri: beslenme ve metabolizma, sindirim sistemi anatomisi ve fizyolojisi, dolaşım sistemi anatomisi ve fizyolojisi , boşaltım sistemi anatomisi ve fizyolojisi , solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi, dişi üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi ve menstruasyon döngüsü, erkek üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi , döllenme ve embriyo gelişim süreci, hareket sistemi anatomisi ve fizyolojisi (iskelet ve kaslar), endokrin sistem anatomisi ve fizyolojisi, sinir sistemi ve duyu organları anatomisi ve fizyolojisi . |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anatomi ve fizyoloji kavramları ve ücudun anatomik düzlem ve eksenlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Beslenme ve metabolizmasını açıklar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sindirim sisteminin organlarını ve sindirim olayını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Besinlerin sindirimini (Protein, yağ, karbonhidratların) açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Dolaşım sistemi organlarını, büyük ve küçük kan dolaşımını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Böbreklerin yapısını ve nefronlardan süzülme olayını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 7 | Akciğerlerin yapısını ve gaz alış-verişini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 8 | İnsanda üreme organlarının yapısını açıklar. Mensrüasyon döngüsünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 9 | Arasınav | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 10 | İskelet ve kemikleri, kas ve eklemleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 11 | Endokrin sistemi oluşturan bezleri ve hormanlar ve fonksiyonlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 12 | Sinir hücresi yapısını ve sinirsel iletimi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 13 | Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anatomi ve fizyoloji kavramları ve vücudun anatomik düzlem ve eksenleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Beslenme ve metabolizması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Sindirim sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Besinlerin (protein, yağ, karbonhidratlar) sindirimi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Dolaşım sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Boşaltım sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi | |
| 8 | Dişi ve erkek üreme sistemi anatomisi ve fizyolojisi ve menstruasyon döngüsü | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | ARA SINAV | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Hareket sistemi anatomisi ve fizyolojisi (iskelet ve kaslar) | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Endokrin sistem anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Duyu organları anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Duyu organları anatomisi ve fizyolojisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Fizyoloji Ders Kitabı, Prof. Dr. Ahmet Noyan, Anadolu Üniv. Yayınları, No:2, 1980 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anatomi ve fizyoloji kavramları ve ücudun anatomik düzlem ve eksenlerini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Beslenme ve metabolizmasını açıklar. | |||||||||||
| 3 | Sindirim sisteminin organlarını ve sindirim olayını açıklar. | |||||||||||
| 4 | Besinlerin sindirimini (Protein, yağ, karbonhidratların) açıklar. | |||||||||||
| 5 | Dolaşım sistemi organlarını, büyük ve küçük kan dolaşımını açıklar. | |||||||||||
| 6 | Böbreklerin yapısını ve nefronlardan süzülme olayını açıklar. | |||||||||||
| 7 | Akciğerlerin yapısını ve gaz alış-verişini açıklar. | |||||||||||
| 8 | İnsanda üreme organlarının yapısını açıklar. Mensrüasyon döngüsünü açıklar. | |||||||||||
| 9 | Arasınav | |||||||||||
| 10 | İskelet ve kemikleri, kas ve eklemleri açıklar. | |||||||||||
| 11 | Endokrin sistemi oluşturan bezleri ve hormanlar ve fonksiyonlarını açıklar. | |||||||||||
| 12 | Sinir hücresi yapısını ve sinirsel iletimi açıklar. | |||||||||||
| 13 | Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||