| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A.Seç. Çocuk Aile ve İnternet | OOE 447 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı; öğrencilerin çocuk aile ve internet konularında bilgi düzeylerinin geliştirilmesi, internetin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki etkisine yönelik farkındalık sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Ailede çocuk eğitimi, ailenin çocuk üzerindeki rolü, 0-8 yaş arası teknolojik farkındalık, çağımızın gerçeği bilgisayar ve internet, çocuğun bilgisayar kullanması, bilgisayarın çocuk gelişimi ve eğitimine etkileri, etkileşimli sanal bir dünya: internet, aile ve çocuk perspektifinden internete bakış, çocukta güvenli internet kullanımı, çocuğun internet kullanımında doğrular, yanlışlar, çocuğa uygun internet sitelerinin nitelikleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuğun teknolojik farkındalığı kavrama sürecini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Çocuğun bilgisayar kullanma sürecini ve bilgisayarın çocuk gelişimi ve eğitimine etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Aile ve çocuk perspektifinden internetin içeriğini ve niteliğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Çocuğun İnternet kullanımındaki doğruları ve yanlışları, çocukta güvenli internet kullanımını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Çocuğa uygun internet sitelerinin niteliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Ailenin çocuk üzerindeki rolü | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | 0-8 yaş arası teknolojik farkındalık | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Çağımızın gerçeği bilgisayar ve internet | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Çocuğun bilgisayar kullanması | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Bilgisayarın çocuk gelişimi ve eğitimine etkileri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Etkileşimli sanal bir dünya: internet | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Aile ve çocuk perspektifinden internete bakış | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | Aile ve çocuk perspektifinden internete bakış | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Çocukta güvenli internet kullanımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Çocuğun İnternet kullanımında doğrular, yanlışlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Çocuğun İnternet kullanımında doğrular, yanlışlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Çocuğa uygun internet sitelerinin nitelikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınlanan indirilebilir ders notları |
| Ders Kaynakları | (1) Kol, S. (2017). Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Ankara: Pegem Akademi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuğun teknolojik farkındalığı kavrama sürecini öğrenir. | |||||||||||
| 2 | Çocuğun bilgisayar kullanma sürecini ve bilgisayarın çocuk gelişimi ve eğitimine etkilerini öğrenir. | |||||||||||
| 3 | Aile ve çocuk perspektifinden internetin içeriğini ve niteliğini kavrar. | |||||||||||
| 4 | Çocuğun İnternet kullanımındaki doğruları ve yanlışları, çocukta güvenli internet kullanımını kavrar. | |||||||||||
| 5 | Çocuğa uygun internet sitelerinin niteliklerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| 3. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||