| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Hukuk | SBE 108 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Toplum düzeninin sağlanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli yer tutan düzenleyici kurallar ve yaptırımları, bunların en önemlisi olan hukukun tanımı, Anayasa ve yargı organları hakkında genel bilgilere sahip olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Temel hukuk kavramlar, toplumsal düzen ve hukuk kuralları, hukuki olaylar ve hukuki işlemler, hukuk sistemi, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısı, eğitim-hukuk ilişkileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplum hayatını düzenleyen kuralları ve bunların yaptırımlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Hukukun kaynaklarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Anayasa ve özelliklerini tartışır. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | İdare hukukunu tanımlar ve idarenin işleyişini tartışır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 5 | Yargı organları ve mahkemelerin işleyişini tartışır ve değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Hukuksal işlemler, eylemler ve hukukta sorumluluk kavramlarını açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Toplum hayatını düzenleyen kurallar ve bunların yaptırımı | |
| 2 | Hukukun tanımı ve bölümleri | |
| 3 | Hukukun kaynakları | |
| 4 | Anayasa | |
| 5 | İdare Hukuku | |
| 6 | Yargı organları | |
| 7 | Kişi, gerçek kişi ve tüzel kişi kavramları | |
| 8 | Hukuki ehliyet kavramı | |
| 9 | Mülkiyet kavramı ve kapsamı | |
| 10 | Zilyetlik | |
| 11 | Taşınır mal mülkiyeti | |
| 12 | Taşınmaz mal mülkiyeti | |
| 13 | Alacaklıya güvence sağlayan hukuk hükümleri | |
| 14 | Borç hakkında genel bilgiler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gözübüyük, Şeref, Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Turhan Kitabevi, Ankara. |
| Ders Kaynakları | Anayurt, Ömer, Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2007. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Toplum hayatını düzenleyen kuralları ve bunların yaptırımlarını karşılaştırır. | |||||||||||
| 2 | Hukukun kaynaklarını açıklar. | |||||||||||
| 3 | Anayasa ve özelliklerini tartışır. | |||||||||||
| 4 | İdare hukukunu tanımlar ve idarenin işleyişini tartışır. | |||||||||||
| 5 | Yargı organları ve mahkemelerin işleyişini tartışır ve değerlendirir. | |||||||||||
| 6 | Hukuksal işlemler, eylemler ve hukukta sorumluluk kavramlarını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 98 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||