| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Güncel Sanat | SRM 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Güncel sanatı tanımak |
| Dersin İçeriği | Güncel Sanat, Politik Sanat: Ai Weiwei, Banksy, Alfredo Jaar, İlişkisel Estetik: Nicolas Bourriaud, Bellek ve Sanat: Christian Boltanski, Amar Kanwar, Atlas Group, Ekoloji ve Sanat: "Yedinci Kıta" İstanbul Bienali, Agnes Denes, Katie Paterson; Latin Amerika Kavramsal Sanatı: Eduaordo Costa, Cildo Mereiles, Louis Camnitzer, Helio Oiticica, Lygia Clarck, Oscar Bony, Türkiye Güncel Sanatı: Hüseyin Bahri Alptekin, Gülsüm Karamustafa, Halil Altındere, Hale Tenger, Altan Gürman, Sarkis, Cengiz Çekil, Füsun Onur; Sanat ve Ekonomi: Tine sehgal, Goldin & Senneby, Santiago Sierra, Video ve Yeni Medya Sanatı: Hito Steyerl, Harun Farocki, Forensic Architecture, Yeni Materyalizm ve Sanat: Pierre Huyghe |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1950 sonrası sanat hakkında bilgilenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | 1950 sonrası sanat üzerine teorik bilgiler edinir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Avrupa ve Kuzey Amerika dışı belli başlı sanat akımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Konvansiyonel sanat formları dışındaki formlar ile toplumsal sorunları ilişkilendirir. | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma, | |
| 5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | Tartışma, Örnek Olay, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Güncel Sanat Giriş | |
| 2 | Latin Amerika Kavramsal Sanatı | |
| 3 | Latin Amerika Kavramsal Sanatı | |
| 4 | Türkiye Çağdaş Sanatı | |
| 5 | Türkiye Çağdaş Sanatı | |
| 6 | Politik Sanat | |
| 7 | İlişkisel Estetik: Nicolas Bourriaud | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bellek ve Sanat | |
| 10 | Ekoloji ve Sanat | |
| 11 | Sanat ve Ekonomi | |
| 12 | Video ve Yeni Medya Sanatı | |
| 13 | Yeni Materyalizm ve Sanat | |
| 14 | Ders Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | "Cengiz Çekil: 21.08.1945-10.11.2015", Erden Kosova, Salt, 2020, "USERS MANUAL 2.0: CONTEMPORARY ART IN TURKEY 1975-2015" Edit.: Halil Altındere & Süreyyya Evren, Revolver Publishing, 2015; "Ben Bir Stüdyo Sanatçısı Değilim: Hüseyin Bahri Alptekin", Hüseyin Bahri Alptekin, Duygu Demir, Michel Foucault, Sabine Vogel, Tirdad Zolghadr, Salt, 2011; "Conceptualism in Latin American Art", Luis Camnitzer, University of Texas Press, 2007, "İlişkisel Estetik", Nicolas Bourriaud, Bağlam Yayınları, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1950 sonrası sanat hakkında bilgilenir. | 5 | 3 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 0 | |
| 2 | 1950 sonrası sanat üzerine teorik bilgiler edinir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 0 | |
| 3 | Avrupa ve Kuzey Amerika dışı belli başlı sanat akımlarını tanır. | 5 | 3 | 5 | 0 | 4 | 2 | 0 | 4 | 5 | 0 | |
| 4 | Konvansiyonel sanat formları dışındaki formlar ile toplumsal sorunları ilişkilendirir. | 5 | 3 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | |
| 5 | Sanat aracılığı ile evrensel sorunlar üzerine düşünceler geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 0 | 4 | 5 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||