| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Ortamda Artistik Görselleştirme II | SRM 416 | 8 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MURAT ERTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Seramik ve cam bölümü öğrencilerinin portfolyolarının geliştirilmesi ve sunum çalışmalarında yardımcı olarak programların öğretimi, sunum becelerinin artırılması |
| Dersin İçeriği | Adobe Indesign programlarına ilişkin temel bilgilerin aktarılması, sunum ve uygulama becerilerinin artırılmasına yönelik çalışmaların yaptırılması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar destekli tasarım yapılabilen yazılımların özelliklerini ve kullanım alanlarını tanıyabilecektir. | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerin anlatımı | |
| 2 | Program hakkında bilgi ve kullanım alanlarını öğrenme, genel arayüzünün tanıtımı. Araçlar paneli. Arayüz çeşitleri. | |
| 3 | Belge açma ve kaydetme, temel kayıt biçimleri. Sayfa ekleme ve çıkarma, Sayfa ölçülerini değiştirme. | |
| 4 | İç-Dış Boşlukları (Margin) ve Sütunları Belirleme, Izgara (grid) ekleme, Kalıp sayfası (Master page) kavramını anlama, Sayfa sabitlerini belirleme | |
| 5 | Obje oluşturma, dolgu ve kontur ayarları, renklendirme, hizalama. Swatch paneli | |
| 6 | Yazı ekleme, paragrafları sütunlara bölme, paragrafları birbirine bağlama | |
| 7 | Görüntü ekleme, yazı-görüntü İlişkisi | |
| 8 | Layers paneli, Links paneli, Preflight paneli | |
| 9 | Portfolyo kitabı tasarımı | |
| 10 | Portfolyo kitabı tasarımı | |
| 11 | Portfolyo kitabı tasarımı | |
| 12 | Portfolyo kitabı tasarımı | |
| 13 | Portfolyo kitabı tasarımı | |
| 14 | Portfolyo kitabı tasarımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar destekli tasarım yapılabilen yazılımların özelliklerini ve kullanım alanlarını tanıyabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 3 | 0 |
| Proje / Tasarım | 4 | 3 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||