| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım Tarihi | SRM 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜNER DÖNMEZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Geçmişte günümüze tasarımı etkileyen tarihsel olayların ve kavramların günümüz tasarım dünyasın nasıl bir zemin oluşturduğunu öğrenmek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak. |
| Dersin İçeriği | Geçmiş dönemlerde ki insan gücü ile üretim dönemi, Endüstri devrimi ve beraberinde gelen düşünce ve sanat akımları incelemek, dünyaca ünlü seramik firmalarını ve tasarımcıları tanımak bu dersin içeriğini oluşturur. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım tarihine genel bir bakış. | |
| 2 | İnsan gücü ile üretim dönemi. | |
| 3 | Makine gücü ile üretime geçiş (endüstri devrimi). | |
| 4 | Art Nouveau, De stijl. | |
| 5 | Bahaus ve sonrası, tasarım ve malzemedeki gelişmeler. | |
| 6 | Vize. | |
| 7 | Türk seramik üreticileri ve tasrımcıları Eczacıbaşı Vitra, Serel. | |
| 8 | Çanakkale seramik , Toprak seramik. | |
| 9 | Kütahya Seramik, Güral porselen. | |
| 10 | 1. Ara değerlendirme. | |
| 11 | Yabancı seramik üreticileri ve tasarımcıları Duravit, Toto, Amerikan Sandard. | |
| 12 | Villeroy Boch, Alessi, Hakusan, Wadge Wood, Arabia, Rosenthal. | |
| 13 | Philippe Starck, Timo Sarponeva, Alver Alto Karim Rashit, Olejansen. | |
| 14 | 2. Ara değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Küçükerman Ender, Endüstri için ürün tasarımında yaratıcılık, İstanbul 1996, Yapı Endüstri Merkezi yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci bir ürün tasarlarken kendisine çıkış noktası oluşturabilecek olan çeşitli sanat akımlarını ve düşünce sistemlerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
| 2 | Kendisinin tasarım dünyasında bir yol bulmasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
| 3 | Tasarım tarihine büyük katkıları olmuş firma ve tasarımcıları tanımasına yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
| 4 | Mesleki literatürü takip etmesine yardımcı olur. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
| 5 | Endüstrinin gelişmesi ile dünya tasarım tarihindeki önemli gelişmeleri öğrenir. | 5 | 5 | 4 | ||||||||
| 6 | Ülkeler arasındaki kültürler farklılıklarının tasarım dünyasında ki etkilerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 2 | 36 | 72 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||