| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Cam Şekillendirme II | SRM 206 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Cam malzeme ve genel özelliklerini bili kullanarak sanat ya da tasarım nesnesine dönüştürme bilgi ve becerisini aktarmak. |
| Dersin İçeriği | Camın tanımı, özellikleri ve çökertme tekniği ile ilgili teorik bilgiler görsel dokümanlarla desteklenerek aktarılır, yeterli deneysel çalışmalar gerçekleştirildikten sonra bir proje uygulaması tasarım aşamasından sunum aşamasına gerçekleştirirlir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Cam malzemesinin ıs karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Çökertme tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Çökertme tekniğinin çeşitlerini algılamak. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Çökertme tekniğinin problematiklerini çözümlemek. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Çökertme tekniği. ile kendi tasarımını gerçekleştirebilmek. | Anlatım, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders konuları ve sınav tarihleri yazılı olarak dersi alan her öğrenciye verilir, soru cevap açıklamalar yapıldıktan sonra, ders için gerekli malzemeler tanıtılır ve Camın tanımı ve özellikleri çökertme tekniği tanıtılır | |
| 2 | Teorik olarak çökertme konusu anlatılır, basit çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
| 3 | Kalıp malzemeleri, çökertme tekniklerinin çeşitleri teorik olarak aktarılır ve deneysel uygulamalar gerçekleştirilir. | |
| 4 | Yapılan uygulamaların genel değerlendirilmesi. | |
| 5 | Boşluğa çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
| 6 | Kalıp içine çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
| 7 | Kalıp üstüne çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
| 8 | Asarak çökertme uygulaması deneysel olarak gerçekleştirilir. | |
| 9 | Arasınav yapılan çalışmalarla teorik bilgilerin sözel değerlendirilmesi, Ödev konusu ve Final proje konusunun verilmesi | |
| 10 | Final projesi eskiz çalışması ve deneysel çalışmalara devam. | |
| 11 | Final projesi çalışması devam. | |
| 12 | Final projesi çalışması devam. | |
| 13 | Final projesi çalışması devam. | |
| 14 | Final projesi çalışması tamamlanması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Camın tanımı ve genel özelliklerini anlamak. | 3 | 5 | |||||||||
| 2 | Cam malzemesinin ıs karşısında değişimini tanımak ve anlamak. | 3 | 5 | |||||||||
| 3 | Çökertme tekniğini anlamak ve uygulamalar yapabilmek. | 3 | 1 | |||||||||
| 4 | Çökertme tekniğinin çeşitlerini algılamak. | 1 | 1 | |||||||||
| 5 | Çökertme tekniğinin problematiklerini çözümlemek. | 1 | 3 | |||||||||
| 6 | Çökertme tekniği. ile kendi tasarımını gerçekleştirebilmek. | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||