| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alçı Model Teknikleri | SRM 201 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilere şablon yöntemi ile model yapma aşamaları ve kalıp alma aşamalarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
| Dersin İçeriği | Şablonla şekillendirme yöntemlerine göre model yapımı ve yapılan modelin alçı kalıbının hazırlanması ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturur.
|
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Şablon yöntemine uygun tasarımlar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Yapılan tasarımların teknik resimlerini çizer. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Şablon hazırlama aşamalarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Şablon ile model şekillendirme aşamalarını gerçekleştirir. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Şablon ile şekillendirilen modellerin kalıplarını alır. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 6 | Kalıplardan yarı mamul üretir ve pişirerek ürün elde eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Model şekillendirme yöntemleri teorik olarak aktarılır. | |
| 2 | Şablon ile şekillendirme yönteminin aşamaları ve dikkat edilmesi gereken noktalar teorik olarak aktarılır. | |
| 3 | Şablon ile model şekillendirme uygulaması için eskiz çalışması. | |
| 4 | Yapılan eskiz çalışmaları üzerinde öğrenciler ile değerlendirme. | |
| 5 | Seçilen eskiz çalışmalarının ölçülendirilmesi ve teknik resimlerinin çizilmesi. | |
| 6 | Yapılacak olan modelin, model teknik resminin çizilmesi. | |
| 7 | Model şekillendirme aşamasının başlanması. Plakaların yapımı. | |
| 8 | Model şekillendirme aşaması.Taban plakasının şekillendirilmesi ve şablonun hazırlanması. | |
| 9 | Şablon ile modelin şekillendirilmesi. | |
| 10 | Şekillendirilmiş olan modelin kalıbının alınması. | |
| 11 | Kalıp yapım aşaması. Kalıpların rötuş işlemlerini yapıp, kenarlarının kesilerek kurutma raflarına alınması. | |
| 12 | Kalıplara döküm işleminin gerçekleştirilmesi. Dökümlerin rötuşlanması ve bisküvi pişiriminin yapılması. | |
| 13 | Bisküvi ürünlerin alternatif sır ve sırlama yöntemleri ile sırlanması. Sır rötuşunun yapılması. | |
| 14 | Ürünlerin sır pişiriminin yapılması. Yapılmış olan tüm aşamaların öğrenciler ile değerlendirilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Endüstriyel Seramikte Alçı ve Çamur Şekillendirme Yöntemleri, Müçteba Kundul, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Şablon yöntemine uygun tasarımlar yapar. | 5 | 3 | |||||||||
| 2 | Yapılan tasarımların teknik resimlerini çizer. | 1 | 5 | |||||||||
| 3 | Şablon hazırlama aşamalarını uygular. | 1 | 3 | |||||||||
| 4 | Şablon ile model şekillendirme aşamalarını gerçekleştirir. | 4 | 2 | |||||||||
| 5 | Şablon ile şekillendirilen modellerin kalıplarını alır. | 2 | 4 | |||||||||
| 6 | Kalıplardan yarı mamul üretir ve pişirerek ürün elde eder. | 1 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 0 | 20 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||