| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Temel Sanat Eğitimi I (Seramik) | TEB 105 | 1 | 2 + 4 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA MARMARA |
| Dersi Verenler | Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, Öğr.Gör. TUBA MARMARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Temel tasarım illke ve öğelerini kavramak, söz konusu ilke ve öğeler doğrultusunda estetik unsurlara sahip nitelikli tasarımlar yapabilmek. |
| Dersin İçeriği | Temel tasarım ilke ve öğeler kapsamında uygulamalı çalışmalar yapılacaktır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | ||
| 2 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Sanat Eğitimi dersinin tarihçesi hakkında bilgi verilmesi, Bauhaus ekolünün anlatılması | |
| 2 | Temel Tasarım İlke ve Öğelerinin tanıtılması | |
| 3 | temel tasarım öğelerinden "nokta"nın tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
| 4 | temel tasarım öğelerinden "çizgi" elemanının tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
| 5 | temel tasarım ilkelerinden "tekrar" ilkesinin tanımının yapılması, konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
| 6 | kompozisyon konusuna giriş ( açık, kapalı, statik, dinamik kompozisyon) ve uygulamalara başlanması | |
| 7 | tekrar ve koram ilkelerini kullanarak kompozisyon çalışmalarının yapılması | |
| 8 | ara sınav çalışmasının tamamlanması ve teslimi | |
| 9 | "Doku" öğesinin anlatılması; frotaj tekniğiyle doku çeşitlerinin araştırılması | |
| 10 | Mürekkep baskı tekniğiyle farklı mataryeller aracılığıyla doku çeşitleri elde edilmesi | |
| 11 | Farklı doku alanlarıyla kolaj çalışması yapılması | |
| 12 | temel tasarım öğelerinden "denge" konusunun anlatılması ve konuyu pekiştirecek uygulamalara başlanması | |
| 13 | temel tasarım öğelerini kullanarak yüzeysel tasarım ve uygulamasının yapılması | |
| 14 | final çalışmasını kapsayan konuların anlatılması ve final ödevi ile ilgili bilgilendirme yapılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gavin Ambrose, Paul Harris; Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayınları. Esma Civcir; Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitapevi. Tülay Çellek, Mehtap Sağocak; Temel Tasarım Sürecinde Yaratıcılık, Grafik Yayıncılık. İ. Hulusi Güngör, Temel Tasar. Anıl Ertok Atmaca; Temel Tasarım, Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve tasarım ile ilgili; estetik, sanat tarihi ve kültürü, araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri yöntemleri, gerekli yasal düzenlemeler, disiplinler arası etkileşim ve sanatsal etik konularında teorik ve uygulamalı her türlü yeterli altyapıya sahip olur. | 5 | ||||||||||
| 2 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; kendi alanı ile konuları ele alıp kanıta dayalı araştırmalar ile tasarım ve uygulamalar yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| 2. Proje / Tasarım | 30 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 3 | 9 |
| Performans Görevi (Atölye) | 2 | 3 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||