| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilişim Teknolojileri ve İki Boyutlu Tasarım | SRM 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bilgisayar donanım, yazılım, işletim sistemleri ve ofis programları hakkında genel olarak bilgilendirmek. 2 boyutlu tasarım konusunda eğitim. |
| Dersin İçeriği | 2 boyutlu teknik çizimler ve bilgisayar ile ilgili temel bilgiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Ofis programlarını kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Autocad menülerini tanır ve kullanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Çizim için gerekli olan ikonları kullanma becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Çizim üzerinde düzenleme işlemlerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Tüm geometrik temel formları çizer. | Anlatım, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar donanım ve yazılım kavramları, İşletim sistemleri ve türleri, | |
| 2 | İşletim sistemi (masaüstü, dosya yönetimi, denetim masası vs.) | |
| 3 | İnternet kullanımı (ağ adresleri, eposta alma ve oluşturma, arama motorları vs.), | |
| 4 | Ofis yazılımları (Word,Excel,PowerPoint,Outlook), | |
| 5 | Autocad programının kulanım alanları, | |
| 6 | Autocad programının çalışma prensibi , | |
| 7 | Çizim sayfasının açılması ve çizim ayarlarının yapılması, | |
| 8 | Menülerin genel olarak kullanımı ve açıklanması, | |
| 9 | Çizim menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
| 10 | Çizim menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
| 11 | Düzenleme menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
| 12 | Özellikler menüsündeki ikonların açıklanması ve kullanımı, | |
| 13 | Temel geometrik formların çizilmesi, | |
| 14 | Temel geometrik formların çizilmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Autocad 2005 ve Autocad LT 2005 George Omura; Çeviren: Selçuk Tüzel |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri ile ilgili temel bilgiler edinir. | 3 | 5 | |||||||||
| 2 | Ofis programlarını kullanır. | 2 | 1 | |||||||||
| 3 | Tasarım sürecinde kullanılacak programları tanır. | 2 | 2 | |||||||||
| 4 | Autocad menülerini tanır ve kullanır. | 3 | ||||||||||
| 5 | Çizim için gerekli olan ikonları kullanma becerisi kazanır. | 2 | 3 | |||||||||
| 6 | Çizim üzerinde düzenleme işlemlerini gerçekleştirir. | 3 | ||||||||||
| 7 | Tüm geometrik temel formları çizer. | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||