| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Silikon Model ve Kalıp Teknikleri | SRM 321 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUSTAFA ERDEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Sanat ve Tasarım eğitiminde, model ve kalıp tekniklerinin önemli bir yeri vardır. Üretilecek olan tasarım ürününde, kullanılacak malzeme çeşitliliği, farklı tasarım olanakları sunar. Bu kapsamda silikon malzemenin tanınması ve model – kalıp tekniklerinde ki uygulama süreçleri, dersin amacını oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Silikon malzemenin tanınması,uygulanması, özellikleri ve hangi sektörlerde nasıl kullanıldığının bilinmesi dersin ana ve temel içeriğidir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Silikon malzemeyi tanır ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Silikonu, model tekniklerinde kullanır. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Silikonu, kalıp tekniklerinde kullanır. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Silikonun olumlu olumsuz sonuçlarını değerlendirir. | Eğitsel Oyun, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Silikonun tanımı ve tarihçesi. | |
| 2 | Silikon üretim aşamaları ve silikon çeşitleri. | |
| 3 | Silikonun yapısı ve özellikleri. | |
| 4 | Silikonun farklı sektörlerde kullanım alanları. | |
| 5 | Model aşamasında silikon kullanımı. | |
| 6 | Kalıp teknikleri sürecinde silikon kullanımı. | |
| 7 | Tek parça silikon kalıp alma yöntemleri. | |
| 8 | Tek parça silikon kalıp alma yöntemleri. | |
| 9 | Çok parçalı silikon kalıp alma yöntemleri. | |
| 10 | Çok parçalı silikon kalıp alma yöntemleri. | |
| 11 | Sıyırma silikon kalıp alma aşamaları. | |
| 12 | Yırtma silikon kalıp alma aşamaları. | |
| 13 | Sıvama silikon kalıp alma teknikleri. | |
| 14 | Silikon kalıplardan faydalanarak ürün üretim prosesleri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mustafa Erden, Seramik Endüstrisinde Sentetik Malzeme Kullanımı, 2015, Alim Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | X | |||||
| 3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | X | |||||
| 5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | X | |||||
| 6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
| 10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
| 11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Silikon malzemeyi tanır ve özelliklerini bilir. | 3 | 2 | |||||||||
| 2 | Silikonu, model tekniklerinde kullanır. | 4 | 2 | |||||||||
| 3 | Silikonu, kalıp tekniklerinde kullanır. | 3 | 1 | |||||||||
| 4 | Silikonun olumlu olumsuz sonuçlarını değerlendirir. | 0 | 3 | 4 | 0 | 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||